כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
חרפה דיפלומטית

שגרירות ישראל חגגה עצמאות 75 עם כומר אנטישמי

זעזוע בקרב צאצאי פולין. השגריר ואנשי השגרירות ציינו באירוע חגיגת יום העצמאות ה-75 כשהם מארחים כומר אנטישמי. בנוסף השגריר עם אנשי משרד החוץ ואנשי השגרירות השתתפו בפסטיבל תוך חילול שבת המוני ופומבי. חבר בקהילה היהודית "משהו לא טוב עובר על שגרירות ישראל בפולין"

שגרירות ישראל חגגה עצמאות 75 עם כומר אנטישמי
חגיגת עצמאות בפולין צילום: שגרירות ישראל בפולין

ביום חמישי האחרון ציינה שגרירות ישראל בוורשה את יום העצמאות ה-75. אחד המוזמנים היה הכומר תדאוש רידזיק, אנטישמי ידוע. חבר בקהילה היהודית אומר ל'בחדרי חרדים' כי "משהו לא טוב עובר על שגרירות ישראל בפולין".

זאת לא הפעם הראשונה ששגרירות ישראל בפולין מזמינה לביקור דווקא את אחד האנשים המזוהים ביותר עם אנטישמיות בפולין. הכומר תדאוש רידזיק, בעל תחנת הרדיו הקתולית לאומנית "רדיו מריה", הואשם בעבר בשידור תכנים אנטישמיים והסתה נגד יהודים, שוב הוזמן לשגרירות ישראל בורשה והפעם לחגיגות יום העצמאות.

הכומר נחשב לבעל השפעה עצומה על מיליוני קתולים בפולין, שרבים אף תורמים לו את כספם, הביקור עורר זעם בקרב חברי הקהילה היהודית, וכן בקרב ארגונים פולנים הפועלים נגד אנטישמיות במדינה. גולשים רבים הגיבו לביקור וכתבו כי "בושה לארח אדם מסוגו". הגולשים ציינו כי רידזיק הוא אנטישמי מוצהר, "זו בושה וחרפה" כתב אחד המגיבים.

בנוסף, השגריר ואנשי השגרירות בשיתוף אנשי משרד החוץ השתתפו באירוע 'פסטיבל יהודי' רפורמי בעיצומה של שבת קודש. אנשי השגרירות חגגו יחד עם תיירים רבים בפסטיבל היהודי. החגיגות הכעיסו רבים בקהילה היהודית שומרי המצוות שזעמו על חוסר התחשבות בשומרי השבת: "לא רק מחללים שבת, אלא גם מונעים משומרי שבת להגיע לאירוע" אמרו כמה מהקהילה היהודית.

שגרירות ישראל פולין אנטישמיות בפולין כומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד