ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
במסגרת הסדר פשרה

מאות אלפי לקוחות הבנק צפויים לחלוק כ-52 מיליון שקלים

בכפוף לאישור בית המשפט, בנק דיסקונט צפוי לשלם למאות אלפים מלקוחותיו את הסכום הנ"ל במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד הבנק, שבה נטען כי גבה ריביות במסגרות העו"ש שהיו גבוהות מהריבית המרבית שפרסם בתעריפון או שלא בהתאם לסיווג החשבון | דיסקונט כפר בכל ההאשמות נגדו

מאות אלפי לקוחות הבנק צפויים לחלוק כ-52 מיליון שקלים
בנק דיסקונט צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מאות אלפי לקוחות בנק דיסקונט בעבר ובהווה יחלקו ביניהם כ-52 מיליון שקל במסגרת הסדר פשרה שהוגש לאחרונה לבית המשפט המחוזי מרכז. בכפוף לאישור בית המשפט, שטרם ניתן.

לפי הדיווח ב-ynet, הסדר הפשרה הושג במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד הבנק בשנת 2020, בטענה שכביכול גבתה יותר מדי ריביות במסגרת האשראי של חשבונות עובר ושב.

בבקשת התביעה הייצוגית נטען כי לקוחות בנק דיסקונט נדרשים מעת לעת לאשראי בנקאי בחשבונות העו"ש. כאשר החשבון נמצא ביתרת חובה הבנק מחייב את הלקוח בריבית בסוף הרבעון. הבנק מסווג את החשבונות הפרטיים לקבוצות שונות. לדוגמה, קבוצת ללא משכורת, קבוצת מקבל משכורת, קבוצת זהב, קבוצת גימלאים ועוד.

עוד נטען כי בהתאם להוראות הדין, הבנק קובע את שיעור הריבית התעריפית המירבי (עלות אשראי) לחשבונות עו"ש, בהתאם לקבוצות שונות שהוא מסווג ומפרסם אותם.

בפועל, כך דווח ב-ynet כי נטען בבקשה, בחלק מהמקרים גבה הבנק ריבית העולה על שיעור הריבית התעריפית המירבי שהוא קבע בתעריפון הריביות. נטען כי הגם שהבנק סיווג את החשבונות של המבקשים בקבוצת זהב הזוכה לריביות בשיעורי מירבי מופחת, חויבו החשבונות לפי הריביות התעריפיות הגבוהות של קבוצת ללא משכורת.

בנק דיסקונט כפר בכל טענות התובעים המייצגים וטען כי כל פעולותיו נעשו כדין. הבנק טען כי קיים את ההסכמים עם הלקוחות ככתבם וכלשונם וכי לא בוצעו על ידו העוולות הנזיקיות שנטענו בבקשה.

אולם למרות זאת התיק הופנה לגישור אצל השופטת בדימוס הילה גרסטל והצדדים הגיעו להסכם פשרה שטרם אושר על ידי השופט שמואל בורנשטיין. על פי הסדר הפשרה, הבנק ישיב לחברי הקבוצה סך כולל של כ-52 מיליון שקל. הבנק יזכה את החשבונות של מי שזכאי לכך, שחשבונו עדיין מתנהל בבנק.

לפי הדיווח ב-ynet, הסכום יחושב פרטני לכל לקוח. כלומר לקוחות עבר של הבנק אשר סכום ההשבה הפרטני בחשבונם עולה על 40 שקלים - הבנק ישלח אליהם המחאה בתוך 180 ימים מאישור הפשרה באופן סופי. בכל מקרה בו סכום ההשבה ללקוחות עבר יהיה נמוך מ-40 שקל, או במקרים בהם המחאות לא נפרעו - הסכומים יועברו לקרן תובענות ייצוגיות. את המבקשים מייצג עו"ד אמיר ישראלי. את הבנק מייצגים עוה"ד בעז פייל וגיתית רמות-אדלר ממשרד ארנון.

 

בנק דיסקונט תובענה ייצוגית לקוחות מיליוני שקלים הסכם פשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד