כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אלו הדגמים המובילים

טסלה הדהימה את התחזיות: זו כמות הרכבים שנמכרו

חברת טסלה פרסמה את הדוח הרבעון השני והוא לא פחות ממדהים. מכרה כפול מהחודש המקביל אשתקד ועשרים אלף מכונית יותר מהתחזיות המוקדמות. כעת נותר להמתין ולגלות האם החברה גם מרוויחה

טסלה הדהימה את התחזיות: זו כמות הרכבים שנמכרו
אילוסטרציה צילום: unsplash

ענקית הרכב החשמלי 'טסלה' הדהימה את התחזיות המוקדמות שתמכור כ-446 אלף מוכניות, כאשר בפועל מסרה החברה 466,140 מכוניות חשמליות ברבעון השני של 2023, כך מדווחת היצרנית. לשם ההשוואה ברבעון המקביל אשתקד מסרה היצרנית 254,695 מכוניות בלבד. ב'כלכליסט' מציינים כי הטבות המס בארצות הברית וההנחות הסקטוריאליות עשו את שלהן.

הדיווח של 'טסלה' כולל את היקפי מסירות הרכבים ללקוחות ולא את התוצאות הכספיות שיפורסמו בהמשך החודש. הנתונים מלמדים כי ישנה הטיה משמעותית לדגמים העממיים של היצרנית: מודל Y וטסלה 3 - מהן מסרה 446,915 יחידות. המודלים הוותיקים יותר בשוק, מודל S ומודל X, נמכרו רק ב-19,255 יחידות.

ב'כלכליסט' מציינים כי גל מסירות הרכבים שעבר ב-20 אלף מכוניות את התחזיות המוקדמות, שבו גם נרשמת דומיננטיות מיוחדת לדגמים העממיים, נובע משילוב של שני גורמים. האחד מדיניות תמריצים אגרסיבית של הממשל האמריקאי במסגרתה ניתנים עד 7,500 דולר בזיכוי מס לרוכשי רכב חשמלי חדש שמיוצר בארה"ב, והגורם השני הוא מדיניות הוזלות של היצרנית שהורגשה היטב גם בישראל.

כעת נותר להמתין לדוח הכספי שיפורסם כאמור בהמשך החודש כדי לגלות האם מדיניות ההוזלה איפשרה ל'טסלה' גם להרוויח מהמכירות.

טסלה מכונית טסלה רכבים חשמליים רכבים חדשים מכוניות חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד