ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
חוששים לחייהם

ראשי הקהילות מאשימים: "אנשים ברחו כמו שפנים ועכשיו מסכנים אותנו"

לאחר המרד שנכשל מצידו של ראש כוח וגנר, המצב ברוסיה נראה רגוע יותר. אך בקרב היהודים ברוסיה יש חשש כי גורמים זרים מנסים לתקוע טריז בין הקהילות היהודיות לרשויות. כמה אנשים שעזבו את הקהילות היהודיות ברוסיה מתבטאים בצורה שמסכנת את היהודים | פיקוח נפש

ראשי הקהילות מאשימים: "אנשים ברחו כמו שפנים ועכשיו מסכנים אותנו"
רבנים ברוסיה צילום: וולרי קסטקין

בעקבות המרד הרוסי שנכשל, גורמים בקהילות היהודיות ברוסיה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מביעים ביקורת חריפה כלפי גורמים שונים שתוקפים אותם לאחרונה וקוראים להם לעזוב ולהתנתק מפוטין. לדבריהם אותם גורמים מסכנים אותם ומנסים ליצור טריז ביניהם לבין הרשויות, דבר שעלול להוביל לסכנת חיים ממש.

אחד מראשי הקהילות, בעיר שממוקמת על גבול אוקראינה, אומר ל'בחדרי חרדים': "זה חוסר אחריות לקרוא לנו לעזוב בגלל פוטין. בימי סטאלין ולנין יהודים חיו פה, כי הם לא יכלו לעזוב, נראה למישהו שכל כך קל לעקור מכאן מאות אלפי יהודים? איפה האחריות? הדברים של אותם אנשים שמוציאים את דיבת רוסיה רעה מביאים לאנטישמיות".

גורם נוסף מאזור רוסטוב אומר כי "הדברים של אנשים שעזבו את הקהילות היהודיות גורמים לסכנת נפשות, האנטישמיות זה עוד החלק הקל, כולם יודעים שרוסיה נמצאת במצב מבעבע, איפה האחריות לחייהם של היהודים כאן? ב"ה לא רואים שום בעיות והממשל תומך ביהודים כמו תמיד ואנשים מרגישים בטוחים אבל ברור שכל מה שאנשים שהיו כאן וברחו מכאן אומרים נגד פוטין, מזיק באופן ישיר ליהודים".

בכיר באחת הקהילות היהודיות בפרברי סנט פטרסבורג אומר ל'בחדרי חרדים' כי הדבר האחרון שחסר פה, "זה שהרוסים יחשבו שהיהודים לא נאמנים לשלטון, איזה היתר הלכתי יש לאנשים שחיו כאן שנים לזרוק אבן לבור ששתו ממנו? מה הם יגידו אם תיפול חלילה שערה אחת מראשם של יהודים בגלל דברי הבלע שלהם? חיו כאן עשרות שנים, נהיה להם קצת קשה אז הם ברחו כמו שפנים, ועכשיו הם מסכנים אותנו?".

רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד