י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרחובות בוערים

הקהילות היהודיות בצרפת חוששות שהן יהפכו למטרות אלימות

הביזה וההצתה חסרת הבחנה של חנויות וכלי רכב שנגרמו כתוצאה מירי משטרתי בנער מוסלמי בן 17, מעוררת עבור רבים פחד. אך עבור הקהילות היהודיות, המהומות בפריז עוררו חשש שהן יהפכו למטרות אלימות

הקהילות היהודיות בצרפת חוששות שהן יהפכו למטרות אלימות
מכוניות שרופות בצרפת צילום: יואב זהבי, כאן 11

הקהילות היהודיות בצרפת חוששות שהן תהיינה מטרות של מפגינים שזועמים על המשטרה שירתה למוות בנער בן 17 מוסלמי, לאחר שהנער נמלט ולא הסכים לציית לשוטר. "אני לא רוצה שהמקום שלי ייראה מהרחוב ויהיה ממוקד", אמר ל"טיימס אוף ישראל" ג'ונתן סי, יהודי בן 40 שעובד בפריז.

"אני מאוד חושש", הוסיף, בהתייחסו לגל של מהומות באזורים ברחבי צרפת, במיוחד עם קהילות מוסלמיות גדולות.

המהומות פרצו ביום שלישי האחרון בעקבות הריגתו של נער בן 17 ממוצא אלג'יראי. הנער נהג במרצדס שכורה וסירב להיענות להנחיות של שוטר שעצר אותו לבדיקה שגרתית בצידי הדרך ליד פריז. השוטר ירה בו למוות ללא שהיה בסכנה.

אלפי יהודים שחיים בסרסל ובאזורים אחרים עם אוכלוסייה מוסלמית גדולה חוששים מהמהומות במיוחד בשכונות צפופות עם היסטוריה של אלימות אנטישמית.

בסרסלס, פרבר רגוע אך שוקק חיים עם אוכלוסייה מגוונת מבחינה אתנית ומצוקת חניה, המהומות הפכו את הנוף העירוני לאזור קרב, שבו בוזזים מנפצים חלונות ראווה לאורם של צמיגים בוערים.

עבריינים אכן השחיתו אנדרטה לקורבנות השואה בננטר, פרבר סמוך לפריז שבו נהרג הצעיר בן ה-17, העבריינים ריססו את המילים "משטרה חלאות" על האנדרטה.

בנוסף, כמה קריאות אנטישמיות נשמעו במהלך מהומות נגד המשטרה, חלק מהמפגינים רואים ביהודים חלק ממבנה כוח מדכא. אבל "אנחנו לא מותקפים ספציפית. זה רק כאוס; המתפרעים ניפצו חנויות בבעלות יהודית, חנויות בבעלות ערבית, אפילו את תחנות האוטובוס והמטרו שמשפחותיהם משתמשות בהן כדי להגיע לעבודה הם ניפצו", אמר ג'ונתן סי.

סופרמרקט כשר וחנות פאות לנשים יהודיות אורתודוכסיות היו בין העסקים שנהרסו, אמר ג'ונתן סי. אבל "לא היה היגיון בטירוף, המתפרעים פשוט מרסקים כל חנות בדרכם" הוסיף.

"בעבר פחדתי כיהודי. הפעם אני חושש כצרפתי, יש תחושה של רשלנות מצד גורמי אכיפת החוק, חוסר רצון להתמודד עם הבעיה", אמר ג'ונתן סי. "יש מחסור בשוטרים והם לא שם כשההתפרעויות קורות".

צרפת קהילות יהודיות מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד