כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קשור לאיראן

בית משפט גרמני קבע כי מרכז איסלאמי הוא "ארגון קיצוני"

בית המשפט הפדרלי בגרמניה קבע כי "המסגד הכחול", מרכז אסלאמי בהמבורג בגרמניה המזוהה עם המשטר האיראני, הוא "ארגון אסלאמי קיצוני". עם זאת, ההחלטה לא אישרה ממצאים של גופי ביטחון לפיהם המרכז פעל כסניף של המשטר האיראני בגרמניה

בית משפט גרמני קבע כי מרכז איסלאמי הוא "ארגון קיצוני"
המסגד הכחול של המרכז האסלאמי בהמבורג צילום: Iran international

בית המשפט הפדרלי בגרמניה קבע כי מרכז האסלאמי בעיר המבירג הוא "ארגון קיצוני". למרות התנגדות מצד אנשי המסגד, בית המשפט לעניינים מנהליים של המבורג קבע כי פעילות המרכז האיסלאמי מוגדר "קיצוני" על ידי המשרד הפדרלי להגנת החוקה של גרמניה.

בית המשפט החל לדון בתלונת נגד המרכז האסלאמי של המבורג לפני חודשיים. עם זאת, ההחלטה לא אישרה ממצאים של גופי ביטחון לפיהם המרכז פעל כסניף של המשטר האיראני בגרמניה, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל'.

בעבר פרסמו גורמי מודיעין בהמבורג מסמכים שהראו את הקשר של המרכז עם קבוצות קיצוניות ואיסלאמיסטיות, כולל חיזבאללה. עם זאת, ראשי המרכז מתעקשים כי הם קרן דתית גרידא העוסקת בענייני דת האיסלאם.

ארגונים חברתיים בהמבורג טוענים כי המסגד קידם את האידיאולוגיה של איראן ועקב אחרי אזרחים איראנים שמתנגדים למשטר, וכן עוסק בהפצת אנטישמיות.

הרשויות המקומיות של המבורג גירשו את סולימאן מוסבי-פאר, סגן המרכז האסלאמי בנובמבר האחרון, והאשימו אותו בקשרים הדוקים עם קבוצות טרור. מלבד מעורבותו ותמיכתו בארגונים שיעיים קיצוניים וטרוריסטים, למוסבי-פאר היו קשרים עם שני ארגונים שהעניקו סיוע כספי לחיזבאללה בלבנון, כך לפי הרשויות בגרמניה.

גרמניה מסגד המבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד