א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"ישראל מסלימה"

המבצע בג'נין: סיקור מוטה ברחבי העולם הערבי

הרשתות הזרות עוסקות מאז אתמול בלילה, עת החל המבצע בג'נין, בניסיון ליצור את התמונה לפיה יש אלימות מהצד הישראלי והפלסטיניים מגיבים אליה

המבצע בג'נין: סיקור מוטה ברחבי העולם הערבי
המבצע בג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ברשת אל ג'זירה דווחו כי "צבא ישראל פתח בהתקפות אוויריות על מחנה הפליטים ג'נין בצפון הגדה המערבית הכבושה, וביצע מתקפה מתמשכת שכללה טיל והרג של לפחות ארבעה פלסטינים. תושבים אמרו שישראל פתחה ביום שני בלפחות 10 התקפות אוויריות בג'נין, והעשן מיתמר מהריסות הבניינים. שיירה של עשרות משוריינים ישראלים כיתרה גם היא את מחנה הפליטים מכל עבר ופתחה במבצע צבאי קרקעי שגרמה נזק כבד לבתים ולכבישים..."

נידה איברהים, כתבת אל-ג'זירה המדווחת מרמאללה, אמרה כי הצבא הישראלי הודיע ​​גם על מעצרם של כמה "פלסטינים מבוקשים ותפיסת מטעני חבלה" וציינה כי "אלה הם חומרי הנפץ הפלסטינים תוצרת בית שפצעו שמונה חיילים ישראלים במהלך הפשיטה הישראלית בחודש שעבר על מחנה הפליטים ג'נין. חומר הנפץ הזה תפס את הכוחות הישראליים בהפתעה והוביל לשימוש במסוקים לשיגור טילים על פלסטינים. זהו התקרית הראשונה מסוגה שראינו במחנה הפליטים ובגדה המערבית הכבושה מזה כ-20 שנה", אמרה איברהים.

"העניינים די מתוחים במחנה הפליטים. אמבולנסים לא יכולים להגיע לפצועים ואנו מצפים לגידול במספר הנפגעים", הוסיפה.

ברשתות הערביות ציינו כי לפחות 185 פלסטינים, 25 ישראלים, אוקראיני ואיטלקי נהרגו (בפיגוע שאירע בטיילת בתל אביב בו נרצח תייר איטלקי), לפי סיכום של AFP שנערך ממקורות רשמיים משני הצדדים.

עלי אבונימה, מייסד אתר 'האינתיפאדה האלקטרונית', האשים את ישראל באלימות המתמשכת ואמר כי "ישראל מסלימה כל הזמן ככוח הכובש". "יש לזכור כי ג'נין וצפון הגדה המערבית, באופן כללי, נתונים באופן אינטנסיבי לקולוניזציה על ידי המתנחלים הקנאים ביותר, אשר עוסקים בפוגרומים ברחבי הגדה המערבית בשבועות האחרונים, בסיוע ותמיכת הצבא הישראלי. ממשלת ישראל", אמר אבונימה.

הוא הוסיף כי "המתקפה הזו על ג'נין היא כולה על סיפוק תאוות הדם של מתנחלים ישראלים ונקמה בעם הפלסטיני על ההתנגדות הגוברת לפלישת המתנחלים לצפון הגדה המערבית והעלייה ברמות השיא של גניבת אדמה פלסטינית לצורך התיישבות קולוניאלית. ההתנגדות היא המגיבה לקולוניזציה ולפלישה הישראלית, לא ישראל המגיבה לפלסטינים".

ברשת השידור הבריטית, הBBC, הזכירו כי "בחודש שעבר הרג הצבא הישראלי לפחות שישה פלסטינים במהלך פשיטה למחנה ג'נין , הפעם הראשונה מזה שנים שהוא משתמש במסוקי תקיפה בגדה המערבית. שבעה חיילים ישראלים ושוטרי מג"ב נפצעו בתקיפה ההיא".

 

המבצע בג'נין תקשורת זרה צה"ל מבצע בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד