י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שרטוט ראשוני

איך אומרים מכונית חשמלית במרוקאית? חידוש מפתיע בעולם הרכב

למרוקו יש מכונית חשמלית והיא צפויה להגיע לישראל בעתיד • אטלס אי מוביליטי פרסמה תמונה רשמית אחת ויחידה שהיא למעשה שרטוט ראשוני של אב הטיפוס שיוצג בעתיד

איך אומרים מכונית חשמלית במרוקאית? חידוש מפתיע בעולם הרכב
רמז ראשון למראה של הרכב החשמלי ממרוקו צילום: eMobility

האם בעוד ארבע שנים נוכל לנסוע במכונית חשמלית עממית, זולה ומיוצרת במרוקו? חברת אטלס אי מוביליטי הצפון אפריקאית פרסמה במרוקו כי היא חתמה על מזכר הבנות לשיווק של המכוניות החשמליות שלה בישראל.

אטלס אי מוביליטי אשר מחזיקה לפי פרסומי החברה במתקנים גם בבריטניה וגם במרוקו הוקמה על ידי איש העסקים מוחמד יחיא אל-בקאלי אשר מכהן כמנכ"ל ומוחמד הישאם סנהאג'י חאנון המכהן כיו"ר. לפי האתר של אטלס אי מוביליטי, החברה שמה לה למטרה לייצר מכונית חשמלית אשר תיוצר במרוקו לקראת שנת 2027 ותהיה מיועדת למדינות מתפתחות.

כיצד המכונית נראית? זו שאלה מצוינת: אטלס אי מוביליטי פרסמה תמונה רשמית אחת ויחידה שהיא למעשה שרטוט ראשוני של אב הטיפוס שיוצג בעתיד.

לפי הפרסומים של אטלס, היבואנית של המכונית החשמלית תוצרת מרוקו תהיה חברת בי ג'י מוטורס הישראלית. לפי הפרסומים מורן מזור, מנכ"ל בי ג'י מוטורס אמר: "אנו מתגאים ביכולת להציע ללקוחותינו את פתרונות התחבורה האטרקטיביים והחדשניים ביותר – גם ברכב וגם בשירות".

לדברי אל בקאלי: "מרוקו וישראל נהנות מקשרים מסחריים חזקים ומקשרים תרבותיים חזקים. מדבריו: "מעל 1.3 מיליון אזרחי ישראל הם ממוצא מרוקאי ויש להם קשר רגשי עמוק למרוקו". עוד הוסיף אל בקאלי: "השותפות העסקית עם בי ג'י מוטורס תחזק את מערכת היחסים הכלכלית בין שתי המדינות תוך הסתמכות על כך שמרוקו הופכת למרכז יצור רכב". ולמי שחושב שמכונית ממרוקו היא רק חלום, חשוב לדעת: המכונית הראשונה יוצרה במרוקו עוד בשנת 1959. כיום במרוקו מיוצרים מספר דגמים של רנו, כולל הקנגו המסחרי וגם פיג'ו מייצרת במרוקו מכוניות.

מרוקאי מכונית חשמלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד