כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
האו"ם מגנה

מבנה התיאטרון הותקף? בצה"ל מכחישים את הדיווח

דובר צה"ל בערבית דוחה בתוקף את הדיווחים על כך שצה"ל תקף את מבנה תיאטרון החירות בג'נין | ראש גוף זכויות האדם של האו"ם גינה את השימוש של ישראל בכלי נשק כבדים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

"מה שקורה במחנה הפליטים ג'נין זה מלחמה אמיתית", אמר היום (שני) חאלד אל-אחמד, נהג אמבולנס פלסטיני, לסוכנות הידיעות רויטרס. "היו תקיפות מהשמיים על המחנה, בכל פעם שאנחנו נוסעים בסביבות חמישה עד שבעה אמבולנסים, אנחנו חוזרים מלאים עם פצועים", הוסיף. "יש הפצצות מהאוויר וכן פלישה מהקרקע", אמר מחמוד אל-סעדי, מנהל הסהר האדום הפלסטיני בג'נין, לסוכנות הידיעות AFP. "מספר בתים ואתרים הופצצו... עשן עולה מכל עבר", הוסיף.

גדודי ג'נין אמרו כי הם משתפים פעולה עם הכוחות הישראליים, בעוד שהג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בעזה אמר בהצהרה כי "כל האפשרויות פתוחות לפגוע באויב בתגובה לתוקפנותו בג'נין".

ההתקפות ביום שני הגיעו על רקע הסלמה, כולל תקיפת המל"ט הצבאי הראשונה באזור מאז 2006, הרחבת הפשיטות הצבאיות על ג'נין ואזורים אחרים בצפון השומרון.

בתוך כך, דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי הודף את הדיווחים שהופצו בתקשורת הפלסטינית על תקיפת תיאטרון החירות בג'נין: "בניגוד לכמה דיווחים כוזבים - הוא לא הותקף. כל הדיווחים שבהם נטען אחרת הם חסרי בסיס ומופצים בידי ארגוני טרור"

ראש גוף זכויות האדם של האו"ם גינה את השימוש של ישראל בכלי נשק כבדים, כולל מל"טים ומסוקים. וולקר טורק כינה את ההתקפות הישראליות "התעצמות משמעותית של השימוש בנשק הקשור באופן כללי יותר לביצוע פעולות מזוינות, ולא למצב של אכיפת חוק".

"על ישראל לאפס בדחיפות את מדיניותה ופעולותיה בגדה המערבית בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים של זכויות אדם, לרבות הגנה וכיבוד הזכות לחיים", הוסיף.

המבצע בג'נין פלסטינאים תקיפה אווירית מבצע בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד