י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תיעוד העימות עם הח"כ

סוער בכנסת: רון קובי הגיע מטבריה, סורב כניסה ונאלץ להתנצל

ראש עיריית טבריה לשעבר הגיע לכנסת לדיון בוועדת הפנים לקראת אישורו של החוק הטברייני שיאפשר ליו"ר הוועדה הממונה להתמודד מולו בבחירות. קצין הכנסת אסר את כניסתו לכנסת בעקבות תקרית בה צילם את ח"כ הלוי | קובי ל'בחדרי': "קצין הכנסת קיבל מאיתנו את עמדתנו וגם התנצלות ובכך בא לציון גואל. אנחנו כרגע בוועדת הפנים" | צפו בתיעוד התקרית

סוער בכנסת: רון קובי הגיע מטבריה, סורב כניסה ונאלץ להתנצל
רון קובי בוועדת הפנים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המועמד לראשות העירייה ומי שמוביל בסקרים, רון קובי, הגיע היום (שני) לכנסת לדיון בוועדת הפנים לקראת אישורו של "החוק הטברייני" שיאפשר ליו"ר הוועדה הממונה, ומקורבו של יו"ר ש"ס דרעי, בועז יוסף, להתמודד בבחירות הקרובות - אך קצין הכנסת מנע את כניסתו. החוק של הח"כ מהליכוד יאפשר את התמודדותו של יו"ר הועדה הקרואה שעד עתה היה מחויב בתקופת צינון.

העיתונאית סיון חילאי מ-ynet דיווחה לפני זמן קצר כי קצין הכנסת הורה לא להכניס למשכן את רון קובי בעקבות תלונה מצד ח"כ עמית הלוי על עימות מתועד ביניהם שהתרחש לפני מספר שבועות בדיון קודם בנושא בוועדת הפנים.

קובי הגיע מטבריה כאמור לדיון בוועדת הפנים בו מתקיימות הבוקר הצבעות לאישור לקריאה שנייה ושלישית את החוק שיאפשר את התמודדותו של בועז יוסף, יו"ר הוועדה הקרואה שמונה על ידי דרעי, לקריאה שנייה ושלישית.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מבהיר קובי כי קצין הכנסת קיבל את התנצלותו על התקרית ואיפשר את כניסתו לוועדה. "קצין הכנסת קיבל מאיתנו את עמדתנו וגם התנצלות ובכך בא לציון גואל. אנחנו כרגע בוועדת הפנים", מסר.

מוקדם יותר אישרו בדוברות הכנסת כי כניסתו למשכן אסורה עד "לתום בירור אירוע הפרת הסדר". ראש העיר המודח, פנה בתגובה לקצין הכנסת בבקשה לשנות את ההחלטה וכתב על אותה תקרית: "בסיום הוועדה ניהלתי שיח מצולם עם חבר הכנסת הלוי, הוא שיתף פעולה וענה על שאלות ואפילו לא לרגע קט ביקש ממני לחדול מהצילום ולא העיר הערה כי הצילום מפריע לו, נהפוכו. האיש נראה כשמח מאוד מהצילום שהיה בתנועה אל כיוון המעליות".

לדברי קובי, "גורמים נוספים צילמו את האירוע סמוך למעלית, מה גם שהכנסת מצולמת. אך אנחנו צילמנו משהו דינמי שהחל מתוך חדר ההצבעה ובתנועה לכיוון המעלית. תוך שיתוף הפעולה של הח"כ. לא הייתי יכול להבין בשום רגע נתון אם הצילום הפריע לו כי הוא לא ביקש שאעצור".

עוד טען קובי כי גורמים פוליטיים רוצים למנוע את הגעתו לוועדה. "הם חפצים שלא אוכל להגיע ולדבר לפרוטוקול רגע לפני הגשת בג"ץ. אני סמוך ובטוח כי קצין הכנסת לא ייקח חלק בניסיונות פוליטיים שכאלה. אני מתחייב להישמע לכל הוראות המשכן וקציני הכנסת על מנת שנהיה עוד יותר זהירים וכדי שלא תהיה יותר פרשנות לגבי האסור והמותר בצילום". לסיום כתב: "אם ח"כ עמית הלוי נפגע או נעלב מהצילום, הנני מתנצל מעומק הלב".

כזכור, בתחילת 2020 הודח קובי מתפקידו כראש עיר לאחר שלא הצליח לאשר את תקציב העירייה במועד שנקבע בחוק.

רון קובי עמית הלוי טבריה בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד