כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חיפוי קירות - המדריך המלא לבניית או שיפוץ הבית

בעבר בזמן שיפוץ היה צורך לשבור קירות בשביל להעניק להם מראה ייחודי כי האופציה השנייה הייתה הדבקת טפט המתקלף בקלות אך כיום, טרנד החיפויים הוא הפתרון האולטימטיבי להשגת קיר עוצר נשימה

חיפוי קירות - המדריך המלא לבניית או שיפוץ הבית
חיפוי קירות צילום: Creative Walls

אחת התקופות הכי לחוצות שתעברו בחיים היא תקופת בניית או שיפוץ הבית, הבלגן והוויכוחים סביב הבחירות שצריכות להתבצע לעיתים משכיחים מאתנו את העובדה שבסך הכול מדובר בשלב מרגש בחיים. מהלך הבנייה או השיפוץ מורכב מעבודות רבות כגון חשמל, אינסטלציה, ריצוף וגבס, ולפחות בהיבט אחד יש בשורה שתקל על החיים שלכם משמעותית – אנחנו מדברים כמובן על קירות הבית. 

בעבר בזמן שיפוץ היה צורך לשבור קירות בשביל להעניק להם מראה ייחודי כי האופציה השנייה הייתה הדבקת טפט המתקלף בקלות אך כיום, טרנד החיפויים הוא הפתרון האולטימטיבי להשגת קיר עוצר נשימה וכזה שמיושם בקלות. בשוק קיים מגוון רחב מאוד של חיפויים. אז איך תדעו מה מתאים לבית שלכם ובמה זה כרוך? התשובות לפניכם.

באיזה פרמטרים מתחשבים לפני שבוחרים חיפוי?

הכלל הראשון והפשוט ביותר הוא להתחשב בתנאי השטח בחדר, והכוונה היא להיבטים של טמפרטורה, חשיפה למים ולחות. כך למשל, לא כל חיפוי קיר יתאים לאמבטיה ולמטבח כי מדובר בסביבה שחשופה למים באופן קבוע. מנגד, בסלון, אנחנו כבר נבחן פרמטרים אחרים כמו האסתטיות של החיפוי והתאמתו לרהיטים ולעיצוב המתוכנן בחדר, בעיקר אם הקיר הוא הפריט הדקורטיבי המרכזי בחלל, ונרצה לבחור חיפוי עם דוגמא בולטת.

פרמטר נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא מצב הקיר וחוזקו. אם נתמקד במטבח, מומלץ לבחור בקיר שקרוב לכיריים ומתלכלך באופן הניכר ביותר כי ברגע שתיישמו עליו את החיפוי לא רק שתסתירו את הפגמים הקיימים, אלא תקבלו קיר שהוא משמעותית קל יותר לניקוי. גם חוזק הקיר משחק כאן תפקיד כי ישנם חיפויים כבדים יחסית, כמו אבן. 

כלל נוסף הוא שבעוד חיפויי חוץ יתאימו גם לפנים הבית, זה לא עובד הפוך. חיפויי קירות החוץ חייבים להיות חזקים ועמידים במיוחד כך שיוכלו להתמודד עם מפגעי מזג אוויר שונים – חיפויים נהדרים למטרה זו הם חיפוי דמוי עץ HPL, בטון אדריכלי ולוחות אלומיניום

מה הם חומרי החיפוי המומלצים?

אחד החומרים הפופולאריים ביותר לחיפויי קירות הוא בטון אדריכלי. מדובר בחומר המיוצר מחומרים ידידותיים לסביבה (חול, צמנט וסיבים אורגניים) ובעל תכונות המעניקות לו עמידות איתנה בפני מזיקים ובלאי. יתרון נוסף בבחירה בו הוא שהוא מתאים למגוון רחב של סגנונות עיצוב. 

חומר נוסף שצובר פופולאריות עצומה לאחרונה הוא חיפוי קיר סרגלי עץ, בעל מראה המורכב מפלטות עץ (או דמויות עץ) המזכיר צורה של פסים. עיצוב הפסים אינו קבוע ואפשר לשלוט בגוון, מרווח והגודל. גם הוא עשוי מחומרים ירוקים עמידים וההמלצה שלנו היא לשלבו בעיצוב כפרי.

 עבור אנשים שאוהבים לצאת קצת מהקופסא נמליץ על חיפוי העשוי מלוח פלדה או על קיר צומח. בניגוד למה שאתם מדמיינים, הפלדה הוא חומר שמגיע בצבעים שונים ובעזרתו אפשר להשיג אפקט מתכתי אך עוצמתי ומודרני. הקיר הצומח הוא קיר שעשוי מצמחים אמתיים ויהיו נהדר עבור פטיו או סלון גדול ומרשים. חיפוי נוסף שחשוב להכיר, מכיוון שהוא מצוין עבור מטבח ואמבטיה, הוא חיפוי לוח ה-MDF , לוח סיבי בדחיסות בינונית שעמיד במיוחד ללחות.

כיצד התקנת החיפוי משפיעה על השיפוץ?

כאמור, אחד היתרונות הבולטים של חיפוי הקיר הוא ההתקנה הפשוטה שלו. כל מה שעליכם לעשות הוא להחליט לגבי סוגי החיפוי, הצבע והאלמנט העיצובי והשאר יבוצע על ידי הצוות המקצועי של המקום בו הזמנתם את החיפוי. הצוות יבצע מדידה של גודל הקיר, יקבע את עובי החיפוי ולפני שהוא ישלח את העיצוב למפעל הוא אפילו ייראה לכם הדמיה.

בעת ההתקנה יהיה צורך לפנות רהיטים הצמודים לקיר ולכן מומלץ לבצע את התקנת החיפוי לפני שמרהטים את הבית. ההתקנה היא מהירה ומתבצעת בעזרת עיגון מיוחד ודבק ייעודי שמשפר את החיבור לקיר. שימו לב כי לקיר לוקח מספר ימים להתייבש.

חיפוי וריצוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד