ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בהזמנת משרד החוץ

משלחת עיתונאים מהעולם בסיקור החיים היהודיים בגרמניה

משרד החוץ הגרמני הזמין משלחת עיתונאים יהודיים מרחבי העולם כדי לסקר את החיים היהודים בגרמניה. במשלחת משתתפים עיתונאים מרחבי הגלובוס, כתב החוץ של 'בחדרי חרדים', הוזמן גם הוא. מטרת ביקור והסיקור להראות את השינוי שחל בה מאז מלחמת העולם השנייה

משלחת עיתונאים מהעולם בסיקור החיים היהודיים בגרמניה
במוזיאון היהודי בברלין צילום: בחדרי חרדים

משלחת עיתונאים יהודים מרחבי העולם הוזמנה לגרמניה על ידי משרד החוץ הגרמני במטרה לסקר את החיים היהודיים בגרמניה המודרנית. העיתונאים הגיעו מאוסטרליה, ארגנטינה, צ'כיה, הרפובליקה הדומיניקנית, אינדונזיה, ישראל, לטביה, פולין, בלארוס, ניו יורק, ספרד, רומניה, דרום אפריקה. כתב החוץ של 'בחדרי חרדים' הוזמן גם הוא על ידי משרד החוץ הגרמני והוא הנציג היחיד מישראל.

גרמניה פועלת רבות בשנים האחרונות כדי להביא את סיפור השואה לכלל תלמידי בתי הספר בכל 16 המחוזות של המדינה. יש אנטישמיות בגרמניה, לפעמים אנטישמיות גלויה ולפעמים סמויה, אך המדינה מתמודדת עמה במספר דרכים, אחת מהן היא לימוד היסטוריה לדור הצעיר.

התלמידים הגרמנים מבקרים במוזיאונים, ולומדים על השואה בצורה מאד ברורה. הממשלה נאבקת מול גורמים קיצוניים בכל האמצעים העומדים לרשותה.

מטרת הביקור של העיתונאים היהודים מרחבי העולם, היא להראות את גרמניה האחרת, ולסקר את החיים היהודיים בגרמניה, שרק לאחרונה חגגה את פתיחת המרכז היהודי הגדול בגרמניה מאז השואה בעיר ברלין, המרכז בראשות הרב יהודה טייכטל, רבה הראשי של ברלין.

במהלך הביקור, העיתונאים מבקרים במקומות היסטוריים, ומקבלים סקירה על החיים היהודיים בגרמניה ועל מאמצי ממשלת גרמניה להתמודד עם אנטישמיות שעדיין קיימת. משרד החוץ הגרמני ווידא לפני הביקור אלו עיתונאים שומרים כשרות, ודאג שיהיה אוכל כשר למי שרוצה. נראה כי הגרמנים מכירים טוב מאד את כל כללי הכשרות, והמנות הכשרות כללו סכו"ם חד פעמי, כולל קינוח כשר למהדרין.

כל עיתונאי שהגיע קיבל פרוספקט שפירט את התוכנית לכל השבוע. הביקור כולל פגישה עם פוליטיקאים ורבנים וראשי קהילות וסיור במוזיאון היהודי בברלין. נראה כי הביקור נערך בהשקעה גדולה ובדגש על כל פרט ופרט, כדי לוודא שהעיתונאים מרגישים בבית.

במהלך הביקור העיתונאים סיפרו בפאנל מיוחד על מצב האנטישמיות בארצם, ועל כמות היהודים המתגוררים במדינתם. חלק מחברי המשלחת הם מנהלי מוזיאונים על השואה, ומחנכים את הדור הצעיר על השואה. בחלק מן המדינות התנהגות אנטי יהודית לא בהכרח אנטישמית, מדובר באנשים שמעולם לא פגשו או מכירים יהודים, והמידע היחיד על יהודים מגיע מהתקשורת במדינתם.

כלקח מכך, בגרמניה תלמידי בית הספר מגיעים למוזיאון היהודי בברלין ובעוד מקומות, כדי ללמוד על השואה. נראה כי הגרמנים השקיעו הרבה כסף כדי להעביר את לקחי השואה, תלמידי בית ספר בגרמניה מגיעים בהמוניהם וממלאים את המוזיאונים על השואה.

גרמניה משלחת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד