כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אספו מידע על זרים

דיווח בטורקיה: נעצרו סוכני מוסד שפעלו בתוך חיזבאללה

בטורקיה טוענים למבצע שבו נחשפו עשרות מגויסים של המוסד הישראלי. הטורקים מדווחים כי נחשפו תשעה תאים, הכוללים 56 סוכנים שפעלו עבור המוסד בטורקיה. 7 נעצרו

דיווח בטורקיה: נעצרו סוכני מוסד שפעלו בתוך חיזבאללה
שוטרים בטורקיה צילום: ארכיון בחדרי

בטורקיה טוענים למבצע שבו נחשפו עשרות מגויסים של המוסד הישראלים. לפי הדיווח, נחשפו תשעה תאים, הכוללים 56 סוכנים החשודים בפעילות עבור המוסד בטורקיה. 7 נעצרו. התא, הורכב מאזרחים ממדינות שונות במזרח התיכון.

על פי הדיווח, הסוכנים אספו מידע על זרים גם באופן פיזי אבל גם באמצעות תנועות כלי רכב באמצעות GPS ופריצה לרשתות מוגנות. הסוכנים תקשרו באמצעות קווי טלפון סלולרי שנמצאים בבעלות אנשים בזהות בדויה ממספר מדינות: ספרד, אנגליה, שבדיה, גרמניה, מלזיה, אינדונזיה ובלגיה.

עוד טוענים בטורקיה: המוסד שלח אזרחים מאיסטנבול ללבנון (כולל לרובע הדאחיה של חיזבאללה) ולסוריה, כדי לאסוף מודיעין ולסמן מטרות - על מנת שמל"טים חמושים יפגעו בהם.

בטורקיה דווח, כי לאחר מעקב של חודשים ארוכים, ארגון הביון הלאומי של טורקיה (MIT) הצליח לחשוף את התא של 56 פעילים המרגלים אחר אזרחים שאינם טורקים במדינה מטעם סוכנות הביון הישראלית מוסד. בדיווח התא כונה "רוח רפאים"

בפעולה משותפת עם הזרוע ללוחמה בטרור במשטרת איסטנבול, תפסה יחידת המודיעין של סוכנות הביון שבעה אנשים אשר הודו כי עבדו עבור המוסד, כך על פי הדיווח בעיתון ה'דיילי סבאח'.

הפעילים גם עקבו פיזית אחר יעדים מסוימים שקבע המוסד למעקב וצילום פגישות אחד על אחד.

חברי התא, השתמשו במספר אתרים מזויפים במספר שפות, בעיקר בערבית, כדי להשיג מיקומים טכניים וכתובות IP אמיתיות. כל התקשורת בין סוכני המוסד בטורקיה ומחוצה לה נעשתה באמצעות קווי טלפון ניידים חד-פעמיים בבעלות מזויפת בספרד, אנגליה, גרמניה, שוודיה, מלזיה, אינדונזיה ובלגיה.

סוכן אחר בשם קוד "עבדולה קאסם", שגם זהותו האמיתית לא ידועה כיוון שהוא מתגורר כיום בישראל, הציג עצמו כערבי ירדני המתגורר בשוודיה והורה מרחוק לאדם בשם זייד סאדין לצלם תמונות ולנתח את רמת האבטחה של בניין משמעותי ברובע קודסיה בדמשק.

המוסד שלח עשרות מרגלים, כולל אזרחים טורקים, לטיולים תיירותיים סודיים של שלוש תחנות, תחילה לסרביה, אחר כך לדובאי ולבסוף, בירת תאילנד בנגקוק, שלושה מקומות שאינם מצריכים ויזה לאזרחים טורקים. בבנגקוק, הפעילים למדו ריגול.

הטורקים מדווחים, כי המוסד החזיק בלשכות סרק כביכול בתחומים עסקיים שונים במלזיה, אינדונזיה ושבדיה, אך כל הפעילות נוהלה מבירת ישראל.

מוסד סוכן מוסד טורקיה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד