י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למרות התחרות

מאסק: מכירות טסלה הגיעו לשיא לאחר הורדת המחירים

לאחר שהורידה את מחירי הרכבים שלה, הודיעה טסלה כי סיפקה 466,140 כלי רכב ברבעון השני, שהיה גבוה ביותר מ-80% לעומת שנה קודמת

מאסק: מכירות טסלה הגיעו לשיא לאחר הורדת המחירים
עמדות טעינה טסלה צילום: טסלה

יצרנית המכוניות החשמליות 'טסלה' מסרה מספר שיא של כלי רכב בשלושת החודשים עד סוף יוני, לאחר הורדת מחירים שנועדה כדי להגביר את המכירות. היא הורידה מחירים בשווקים כולל ארה"ב, בריטניה וסין כדי להתחרות עם יצרנים יריבים. בנוסף, בסוף השבוע דיווחו גם יצרניות הרכב הסיניות הגדולות על עלייה במכירות ביוני.

מוקדם יותר השנה, אילון מאסק אמר כי הוא מאמין ששאיפה למכירות גבוהות יותר, עם רווחים נמוכים יותר, היא "הבחירה הנכונה" עבור החברה. ביום ראשון מסרה טסלה כי סיפקה 466,140 כלי רכב ברבעון השני, שהיה גבוה ביותר מ-80% לעומת שנה קודמת.

בינתיים, החברה אמרה שהיא הגדילה את ייצור כלי הרכב לכמעט 480,000 באותה תקופה. "טסלה עשתה בחירה אסטרטגית להיות יצרנית גדולה", אמר ביל רוסו, המייסד והמנכ"ל של חברת הייעוץ 'אוטומוביל', "זה היה התורם העיקרי לעלייה במכירות, מכיוון שדגם 3 ודגם Y בנפחים גבוהים יותר נהנו ממלחמת המחירים", הוסיף.

סין היא השוק השני בגודלו של טסלה אחרי צפון אמריקה. גם שם החברה מורידה מחירים בכלכלה השנייה בגודלה בעולם, שם היא מתמודדת עם תחרות מיצרניות רכב חשמליות מקומיות.

במהלך סוף השבוע, 'לי אוטו' מבית בייג'ינג אמרה שהמשלוחים שלה הגיעו לשיא של כל הזמנים של 32,575 ביוני, מה שסימן את שיא המכירות החודשי השלישי שלה ברציפות. בינתיים, המשלוחים של Nio שבסיסי שנחאי ו-Xpeng מגואנגזו זינקו ל-10,707 ו-8,620 בהתאמה במהלך החודש.

טסלה מתמודדת גם עם התחרות הגוברת בחלקים אחרים של העולם, וההשפעה של עלויות אשראי גבוהות יותר עבור הלקוחות. היא הגיבה בהורדת מחירים השנה.

באפריל, טסלה אמרה שאין לה תוכניות לייצב את מחירי הרכבים שלה, למרות שהורדות מחירים חוזרות ונשנות גרמו לפגיעה ברווחים. "אנחנו לא 'מתחילים מלחמת מחירים', אנחנו רק מורידים מחירים כדי לאפשר סבירות בקנה מידה", כתב מאסק בטוויטר.

בזמנו טסלה אמרה שההכנסות הכוללות שלה עלו בכמעט רבע ברבעון הראשון לעומת שנה שעברה, עם עלייה במכירות המכוניות. עם זאת, הרווח שלה בתקופה המקבילה ירד ב-24%, בגלל הורדת מחירים ועלויות גבוהות יותר של חומרי גלם וסחורות אחרות. החברה אמורה לדווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ב-19 ביולי

טסלה אלון מאסק רווחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד