כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשבון חודשי של 2,000 פאונד

יו"ר סוכנות האנרגיה העולמית: המחירים עשויים לעלות בחורף הקרוב

ברקע המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ועליית מחירי האנרגיה, יו"ר סוכנות האנרגיה הבין לאומית אומר כי על הממשלות להתכונן לחורף קר במהלכו מחירי האנרגיה עלולים לעלות  

יו"ר סוכנות האנרגיה העולמית: המחירים עשויים לעלות בחורף הקרוב
אילוסטרציה צילום: Pixabay

מחירי האנרגיה עלולים לעלות בחורף הקרוב ולאלץ ממשלות להתערב ולסבסד שוב חשבונות, אמר ראש סוכנות האנרגיה הבינלאומית. אם הכלכלה הסינית תתחזק במהירות ויהיה חורף קשה, מחירי הדלק עלולים לעלות, ולהפעיל לחץ על הצרכנים, אמר פאטיח בירול והוא הוסיף כי ממשלות צריכות לדחוף לחיסכון באנרגיה ולהגביר את האנרגיה המתחדשת.

עם זאת, דובר ממשלת בריטניה אמר שחשבונות האנרגיה השנתיים אמורים לרדת ב-430 פאונד בממוצע החודש.

כזכור, מחירי הדלק זינקו לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה, והעלו את חשבונות האנרגיה ברחבי העולם. מספר ממשלות סייעו אז בתמיכה למשקי בית, כולל בבריטניה, כדי לנסות לרכך את המכה לצרכנים.

סוכנות האנרגיה הבינלאומית היא סוכנות שעובדת עם ממשלות ותעשייה כדי לספק נתונים, ניתוח ולהמליץ ​​על מדיניות. בירול אמר שממשלות אירופיות רבות עשו "טעויות אסטרטגיות", כולל הסתמכות יתר על רוסיה לאנרגיה, וכי מדיניות החוץ הייתה "עצומה" על ידי החלטות מסחריות קצרות טווח. הוא אמר שהחורף הזה "לא נוכל לשלול" זינוק נוסף במחירי הדלק.

"בתרחיש שבו הכלכלה הסינית חזקה מאוד, קונה הרבה אנרגיה מהשווקים, ויש לנו חורף קשה, אנו עשויים לראות לחץ חזק כלפי מעלה תחת מחירי הגז הטבעי, אשר בתורו יטיל עומס נוסף על הצרכנים, " הוא אמר.

סוכנות הדירוג S&P Global חתכה השבוע את התחזית שלה לצמיחה בסין, ואמרה כי "הסיכון הוא שההתאוששות שלה מאבדת יותר קיטור על רקע אמון חלש בקרב הצרכנים ובשוק הדיור". בנקי השקעות, כולל גולדמן זאקס, קיצצו גם הם את התחזיות לצמיחה בסין.

עם זאת, בירול אמר שממשלות כולל בריטניה צריכות "להמשיך לדחוף צעדים לחיסכון באנרגיה, במיוחד כשאנחנו נכנסים לחורף". הם צריכים גם לדחוף טכנולוגיות מתחדשות כך שהם "יראו אור בהקדם האפשרי" ולקצץ את הזמן שלוקח להם לקבל אישורים, ולחפש "אפשרויות אנרגיה חלופיות", אמר.

 

אנרגיה מחירי מחירי דלק מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד