כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"המומנטום נגמר"

מפקד חיל הים לשעבר על המבצע בג'נין: צריך להסתלק משם

מפקד חיל הים לשעבר: "אני חושב שמבצעים כאלה יש להם מומנטום בהתחלה עם מודיעין מדויק, עם תקיפה מהאוויר מאוד מוצלחת עם כניסה מפתיעה לכל מיני מקומות. השלב הזה הסתיים"

מפקד חיל הים לשעבר על המבצע בג'נין: צריך להסתלק משם
מסוק צה"ל ליד ג'נין צילום: Chaim Goldberg/Flash90

האלוף (במיל') אליעזר (צ'ייני) מרום שבתפקידו האחרון כיהן כמפקד חיל הים, מתייחס היום (שני) למבצע "בית וגן" במחנה הפליטים ג'נין ואומר כי צריך לקחת את ההישגים שהושגו עד עתה במבצע ולצאת משם כמה שיותר מהר.

"אני חושב שמבצעים כאלה יש להם מומנטום בהתחלה עם מודיעין מדויק, עם תקיפה מהאוויר מאוד מוצלחת עם כניסה מפתיעה לכל מיני מקומות. השלב הזה הסתיים", אומר מפקד חיל הים לשעבר לעופר חדד בערוץ 12. לדבריו, "עכשיו אנחנו עוסקים בדשדוש וסירי לחץ - צריך לגמור אותם מהר ככל האפשר ולהוציא את הכוחות".

תת-אלוף (במיל') אבי בניהו, לשעבר דובר צה"ל הוסיף כי "אנחנו הראנו לכולם שאנחנו יכולים להיכנס לאן שאנחנו רוצים מתי שאנחנו רוצים בעוצמה גדולה יחסית ולעשות כמעט מה שאנחנו רוצים. הצליחו לפגוע באנשים, בתשתיות. החכמה כעת היא לצאת בזמן".

לדבריו, "יש שיגידו לסיים את העבודה עד הסוף, לא לצאת. אם יחטפו לנו חייל ח"ו על דשדוש מיותר, או אם נכנס לאיזו תסבוכת זה יהיה לא טוב. אנחנו צריכים להיכנס לעשות את מה שצריך ולצאת".

צ'ייני הוסיף כי "צריך לסיים את הסירי לחץ האלה מהר, להוריד עם D9 את המבנים שיש בהם מחבלים, כולל את המסגד, ולגמור את העניין הזה הכי מהר שאפשר ולצאת".

אליעזר מרום המבצע בג'נין אבי בניהו מבצע בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד