א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
היום ה-496

בלימה רוסית, ניסיון חיסול ומוקשים בחבילה בדואר | עדכוני המלחמה באוקראינה

רוסיה סיכלה ניסיון חיסול של מושל מחוז קרים ובמקביל מוקשים נמצאו בחבילה בסניף דואר במוסקבה | המלחמה נכנסת ליומה ה-496 ללא כל התקדמות ממשית

בלימה רוסית, ניסיון חיסול ומוקשים בחבילה בדואר | עדכוני המלחמה באוקראינה
כוחות צבא אוקראינה צילום: @ServiceSsu

סגן שר ההגנה של אוקראינה מדווח על "קרבות כבדים" כאשר חייליו מתקדמים לעבר העיר באחמוט, לאחר שכבשו מחדש 37.4 ק"מ של שטח בשבוע שעבר. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אומר כי המצב בקו החזית היה קשה בשבוע שעבר, אך הדגיש כי צבא המדינה מתקדם. "אנחנו מתקדמים, צעד אחר צעד! אני מודה לכל מי שמגן על אוקראינה, לכל מי שמוביל את המלחמה הזו לניצחון של אוקראינה!" כתב בציוץ.

בנוסף, אנדריי ירמק, ראש לשכת הנשיאות של אוקראינה, אומר כי בהתקפת מזל"ט רוסי באזור סומי בצפון מזרח אוקראינה נהרג אדם אחד. "כתוצאה מתקיפת מל"ט רוסי, אדם אחד מת בבניין מגורים בן חמש קומות", אמר בהצהרה בטלגרם.

ניסיונות האוקראינים נמשכים כל העת. רוסיה טוענת כי היא סיכלה ניסיון התנקשות אוקראיני של מושל מחוז קרים הנתמך על ידי רוסיה, ועצרה סוכן אוקראיני לפני שהצליח לפוצץ את מכוניתו של הפקיד. בתוך כך, חפצים שנראים כמו מוקשים נמצאו היום (שני) במשרד מכס העוסק בדואר במוסקבה, לפי דיווח של סוכנות הידיעות הרוסית. המוקשים החשודים נמצאו בחבילה שנשלחה בדואר. לא ברור אם לחפצים יש קשרים למלחמה באוקראינה.

במקביל, בזירה הבינלאומית יוצא לדרך מהלך גלובלי שיסייע בהעמדה לדין של רוסיה על פשעי מלחמה. משרד בינלאומי לחקירת רוסיה על פלישתה לאוקראינה, בהשתתפות תובעים מקייב, האיחוד האירופי, ארה"ב ובית הדין הפלילי הבינלאומי, נפתח בהאג.

אוקראינה רוסיה מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד