כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בירת הדו"חות

הנהגים הירושלמים במקום הראשון בשימוש בטלפון בנהיגה

בירת ישראל גם בדו"חות סלולר: 9,476 דו"חות נרשמו לנהגים בירושלים בגין שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה בשנת 2022 מספר שמעמיד את ירושלים לעיר המובילה במספר הדו"חות    

הנהגים הירושלמים במקום הראשון בשימוש בטלפון בנהיגה
משוחח בטלפון. אילוסטרציה צילום: unsplash

162,235 דוחות נרשמו על ידי שוטרי משטרת ישראל לנהגים בשנת 2022 בגין שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק. עלותו של דו"ח בגין שימוש בטלפון הסלולארי היא 1,000 שקלים ולכן מדובר בהכנסה של מעל 160 מיליון שקלים לקופת המדינה.

ירידה של 8% בדו"חות בהשוואה לשנת 2021

כאשר משווים את מספר הדוחות שנרשמו בשנת 2022 לעומת שנת 2021 מדובר בירידה של 8% - 175,053 דוחות בגין שימוש בטלפון הסלולארי נרשמו בשנת 2022. 

מספר הדוחות בגין שימוש בטלפון הסלולארי בשנת 2022 הוא הנמוך ביותר בשלוש השנים האחרונות. 491,549 דוחות נרשמו בשלוש השנים האחרונות בגין שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה, בעלות כוללת של כחצי מיליארד שקלים.

בירת ישראל גם בדו"חות סלולר

9,476 דו"חות נרשמו לנהגים בירושלים בגין שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה בשנת 2022 – העיר המובילה במספר הדו"חות. תל אביב-יפו ניצבת במקום השני עם 6,301 דוחות. ראשון לציון נמצאת במקום השלישי במספר הדו"חות עם 3,926 דו"חות. רחובות (1,451 דוחות) ורעננה (1,412 דוחות) סוגרות את חמשת הערים ה"מובילות" במספר הדו"חות בגין שימוש בטלפון הסלולארי בשנת 2022.

רוב הדוחות – בכבישים בינעירוניים

מעל 100 אלף דוחות נרשמו לנהגים בשל שימוש בטלפון הסלולארי בכבישים בינעירוניים, כבישים בהם מהירות הנסיעה גבוהה יותר מאשר בעיר. בשנת 2022 נרשמה ירידה של כ-4,000 דוחות לנהגים בכבישים בינעירוניים לעומת שנת 2021 (ירידה של כ-4%).

מחקר בצרפת: 9% מזמן הנהיגה תוך כדי התעסקות בטלפון הסלולארי

מחקר תצפיתי שנערך בצרפת מצא כי נהגי משאיות עשו שימוש בטלפון הסלולארי שלהם בזמן ב-9% בממוצע מזמן הנהיגה. תוצאות התצפית פורסמו על ידי המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) בחודש אוקטובר 2022. המחקר בוצע על ידי סוכנות המחקר העצמאית Cerema מטעם איגוד חברות הכבישים הבינעירוניים הצרפתיות (ASFA), וכלל התקנה של מצלמות פנימיות וחיצוניות על מוניות משאיות. למרות שהנהגים היו מודעים לעובדה שהתנהגותם מתועדת, עדיין רבים עשו שימוש בטלפון הסלולארי תוך כדי נהיגה. הנהגים עשו שימוש ממוצע בטלפון הסלולארי שלהם 10 פעמים בשעה למשך 32 שניות בממוצע. בכל פעם הנהגים הסירו את עיניהם מהכביש במשך של 2.4 שניות בממוצע. במהלך המחקר נצפו מקרים (קיצון) של חוסר מבט על הכביש במשך שבע שניות שבהן הרכב נוסע מרחק של 60-175 מטר, במהירות של 90 קמ"ש, כשהנהג כלל לא מסתכל על הכביש. איגוד חברות הכביש המהיר הצרפתיות (ASFA), התריע כי הסחת דעת בנהיגה הפכה רחבה יותר מאז פרצה מגפת הקורונה.

ע"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שימוש בטלפון הסלולארי בזמן נהיגה היא פעולה מסוכנת. כאשר נהג עסוק בטלפון דעתו מוסחת והוא לא מרוכז בנעשה בכביש. אחת הדרכים להילחם בנהגים המסמסים היא להגביר את הנוכחות המשטרתית בכבישים וליצור אווירה הרתעתית שתגרום לנהגים להבין כי אם הם ישתמשו בטלפון בזמן נהיגה הסיכוי שיתפסו ויענשו גבוה מאוד. למשטרת התנועה חסרות 200 ניידות וחסרים מאות שוטרים והתוצאה היא ירידה במספר הדו"חות בשנת 2022. זו לא הדרך להילחם בנהגים המסמסים. זו לא הדרך להילחם בתאונות הדרכים. השר לביטחון לאומי חייב להפנות כסף כדי לחזק את משטרת התנועה ולהוסיף מאות ניידות ומאות שוטרים לכבישים. רק נוכחות משטרתית מאסיבית תוביל צמצום משמעותי בנהגים שעושים שימוש בטלפון בזמן נהיגה ומסכנים את החיים של כולנו".

 

דוחות תנועה ירושלים נהגים נהיגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד