כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חולקו דוחות

37 עצורים בנתב"ג; לוח הטיסות מתנהל כסדרו

ברשות שדות התעופה מדווחים כי הטיסות מתנהלות כסדרן למרות המחאה הסוערת המתנהלת בתוככי טרמינל 3. המשטרה חילקה דוחות בסך 500 שקלים לצד ארבע נקודות ועצרה 37 מהמוחים

37 עצורים בנתב"ג; לוח הטיסות מתנהל כסדרו
המחאה בנתב"ג צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

המחאה נגד הרפורמה המשפטית נמשכת היום (שני) ונראה כי איבדה שליטה. למרות הודעת המשטרה על כאלף שוטרים שנערכו משעות הבוקר כדי לאבטח את ההפגנות שנועדו לשבש את הפעילות בנמל התעופה הבינלאומי של ישראל, הצליחו אלפי מפגינים לחדור לתוך אולמות היציאה והכניסה לישראל ולשבש את הגעתם ויציאתם של הנוסעים כמו גם את תנועת הרכבות מ/אל נתב"ג.

עד כה נעצרו 37 מהמוחים שסביר להניח כי ישוחררו תוך שעות אולי עם קנס זעום. מוקדם יותר דווח כי המשטרה מחלקת דוחות למפגינים בשטח נמל התעופה - 500 שקל וארבע נקודות.

בעקבות תלונות מצד המוחים לאלימות מצד השוטרים, מפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי מסר כי "לא הייתה שום אלימות מצד השוטרים. נאלצנו להוציא את המפגינים מהטרמינל כדי לשמור על הסדר".

בתוך כך, מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון הנחה בתום הכרזה בדבר התקהלות לא חוקית בנתב"ג, לפזר את כלל המוחים אל המתחם המוגדר.

במסגרת האכיפה הערב סמוך לטרמינל 3 בנתב"ג, במהלכה עצרה המשטרה 20 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי, עברה המשטרה משלב ההכרזה על התקהלות לא חוקית, לפיזור כלל המפגינים.

לוח הטיסות מתנהל כסדרו

עם זאת מרשות שדות התעופה נמסר כי לוח הטיסות בנמל תעופה בן גוריון מתנהל כסדרו בצל האירועים המתקיימים בכניסות לנמל התעופה. עוד דווח כי רשות שדות התעופה נערכה עם כוח אדם בהתאם לצפי הנוסעים והגעה מוקדמת של הטסים. לטיסות המתוכננות הערב מרבית הנוסעים התייצבו מוקדם לטיסתם כך שלא צפויים עיכובים בהמראות.

החל משעות הבוקר ועד עכשיו עברו בנמל התעופה 66,227 נוסעים ב 377 טיסות (המראות ונחיתות) בינלאומיות. נכון לשעה זו כל הטיסות יוצאו כמתוכנן, ועל פי לוח הטיסות.

בזמן האירועים החל משעה 17:30 ועד 19:30 המריאו 4003 נוסעים בטיסות בינלאומיות ב-27 המראות וזאת ללא עיכובים. למאת טיסת אוסטריאן שבוטלה לאור נחיתת החירום של המטוס בלרנקה בשעה שעשה את דרכו לישראל.

בסה"כ צפויים לעבור היום בנתב"ג כ-92,600 נוסעים ב-546 טיסות בינלאומיות.

נתב"ג נמל התעופה בן גוריון שדה התעופה בן גוריון קפלן הרפורמה המשפטית הפגנה מחאה עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד