ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
נחטפו בכוח

700,000 ילדים מאזור המלחמה נמצאים כעת ברוסיה

לטענת רוסיה 700,000 ילדים מאזורי הסכסוך באוקראינה נמצאים כעת ברוסיה ללא הוריהם. אוקראינה טוענת שילדים רבים גורשו באופן בלתי חוקי ובארצות הברית טוענים שאלפי ילדים הוצאו בכוח מבתיהם

700,000 ילדים מאזור המלחמה נמצאים כעת ברוסיה
פליטים מאוקראינה צילום: Bea Bar Kallosh/Flash90

רוסיה "הביאה" כ-700,000 ילדים מאזורי הסכסוך באוקראינה לשטח רוסיה, כך אמר גריגורי קראסין, ראש הוועדה הבינלאומית במועצת הפדרציה, הבית העליון של הפרלמנט הרוסי.

"בשנים האחרונות, 700,000 ילדים מצאו אצלנו מקלט, ברחו מההפצצות וההפגזות מאזורי הסכסוך באוקראינה", כתב קראסין בערוץ הטלגרם שלו. אם כי באוקראינה טוענים כי הילדים הללו נחטפו בלי רשות הוריהם, או נחטפו מהאפוטרופוס שלהם לאחר שהוריהם נהרגו במלחמה, והמטרה של רוסיה לשטוף להם את המוח ולהפוך אותם ל"רוסים".

כזכור רוסיה פתחה במלחמה בפברואר 2022, והרוסים טוענים כי התוכנית שלהם להביא ילדים מאוקראינה לשטח רוסי היא "להגן על יתומים וילדים שננטשו באזור הסכסוך" שגרמה רוסיה.

עם זאת, אוקראינה טוענת שילדים רבים גורשו באופן בלתי חוקי ובארצות הברית טוענים שאלפי ילדים הוצאו בכוח מבתיהם. רוב החטיפות של הילדים התרחשו בחודשים הראשונים של המלחמה ולפני שאוקראינה החלה במתקפה הנגדית הגדולה שלה כדי להחזיר לעצמה שטחים כבושים במזרח ובדרום בסוף אוגוסט.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד