כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר מאמצים

שגרירת ארה"ב נפגשה עם העיתונאי היהודי שנעצר באשמה מופרכת

שגרירת ארה"ב ברוסיה נפגשה בפעם השנייה עם העיתונאי היהודי ברוסיה מאז מעצרו השערורייתי. העיתונאי אוון גרשקוביץ' נעצר במרץ האחרון, ומאז קיבל ביקור קונסולרי פעמיים סך הכל. אי גישה קונסולרית לגרשקוביץ' היא נקודת מחלוקת גוברת בין וושינגטון למוסקבה

שגרירת ארה"ב נפגשה עם העיתונאי היהודי שנעצר באשמה מופרכת
העיתונאי אוון גרשקוביץ צילום: freepik

שגרירת ארה"ב ברוסיה ביקרה אתמול את כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' היהודי אוון גרשקוביץ', זה הביקור השני מאז מעצרו במרץ האחרון באשמה מופרכת של ריגול, לאחר שבועות של בקשות חוזרות ונשנות של ארה"ב להיפגש עמו, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

ביקורה של השגרירה לין טרייסי בכלא לפורטובו במוסקבה, מגיע קצת יותר משבוע לאחר שבית המשפט אישר את בקשת שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה להאריך את מעצרו של הכתב עד 30 באוגוסט לפחות בזמן שהוא ממתין למשפט. עורכי דינו של גרשקוביץ' ערערו על בקשת שירות הביטחון.

אי גישה קונסולרית לגרשקוביץ' היא נקודת מחלוקת גוברת בין וושינגטון למוסקבה. ארה"ב האשימה את רוסיה בהתעלמות מהחוק הבינלאומי בעיכוב או מניעת גישה דיפלומטית אצל אמריקאים כלואים.

גרשקוביץ', אזרח אמריקאי בן 31 שקיבל אישור ממשרד החוץ של רוסיה לעבוד כעיתונאי, נעצר על ידי סוכנים רוסים בעיר יקטרינבורג ברוסיה ב-29 במרץ. הוא הואשם בריגול, אשמה שראשי העיתון וממשלת ארה"ב מכחישים בתוקף. וושינגטון מתעקשת שגרשקוביץ' אינו מרגל ומעולם לא עבד עבור הממשלה.

השגרירה ביקרה את גרשקוביץ' לראשונה באפריל האחרון, יום לפני שבית משפט בבירת רוסיה דחה את ערעור עורכי דינו לפיו יועבר למעצר בית, תוקפו של מעצרו לפני משפט היה אמור להסתיים ב-29 במאי אך הוארך שוב ושוב.

ממשלת רוסיה דחתה בקשות לביקורים קונסולריים נוספים אצל אוון גרשקוביץ' באפריל ומאי, כנקמה שארצות הברית אסרה לתת ויזות לעיתונאים רוסים המעוניינים לנסוע לניו יורק.

ביום חמישי האחרון, מזכיר המדינה אנטוני בלינקן אמר לכתבים כי ארה"ב פעלה לפגישה קונסולרית אצל גרשקוביץ' "כמעט כל יום". הוא אמר: "אנחנו ממשיכים לבחון דרכים להביא אותו הביתה".

מומחים משפטיים טוענים כי עשויים לחלוף חודשים רבים עד שעניינו של גרשקוביץ' יובא למשפט, מאחר וחוקרים אוספים חומרים שיציגו בפני השופט. לפי החוק הרוסי, לחוקרים ולתובעים יש מרחב פעולה לבקש הארכות נוספות של המעצר לפני משפט. משפטי ריגול מתנהלים בדרך כלל בחשאי והרשעה גוררת עונש מאסר של 10 עד 20 שנים. נדיר שבית משפט רוסי מזכה נאשם בריגול.

אוון גרשקוביץ מעצר עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד