כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

עשרות אלפים פקדו את הציון של האור החיים הקדוש בהר הזיתים ביום ההילולא

השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי: "אני רוצה להודות למנכ"ל המשרד יהודה אבידן ולמ"מ וסגן ראש העיר ירושלים הרב צביקה כהן על ארגון ההילולא 'נעשתה כאן עבודה יוצאת מן הכלל'" • מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל: "זכינו השנה שכל המתפללים הצליחו להגיע לציון בסדר מופתי והתפללו בלי שום הפרעות"

עשרות אלפים פקדו את הציון של האור החיים הקדוש בהר הזיתים ביום ההילולא
הילולת ה'אור החיים' צילום: באדיבות המצלם

הסתיימה בהצלחה אדירה הילולת האור החיים הקדוש בהר הזיתים בירושלים. בהילולא השתתפו עשרות אלפי מתפללים שבאו לפקוד את הציון הקדוש בימי ההילולא. ההצלחה נזקפה בין היתר להחלטה להציב סדרנים מאנ"ש, בדומה למודל שהונהג במירון. הסדרנים השכילו לנווט את הקהל שהיה ממושמע להוראות והבין כי מטרתם היא דאגה לשלומם של המתפללים.

ההגעה להילולא התאפשרה כמו בכל שנה, רק באמצעות התחבורה הציבורית מה שמנע עומסים מיותרים ואפשר מידע מוקדם לגבי מספר המתפללים המתעדים להגיע לציון בכל שעה משעות היממה.

הילולת האור החיים • באדיבות המצלם

בהכנות להילולא, השתתפו הדרגים הבכירים במשטרת ירושלים, נציגי עיריית ירושלים, המשרד לשירותי דת ומועצת בתי העלמין בירושלים, ונציגי חברת ההפקות 'עזריאלי הפקות'. במהלך הסיור
נבחנו מקרוב את התוכניות להסדרת עלייתם של ההמונים לציון ביום ההילולא. במהלך הסיור נידונו כל הנושאים הקשורים בעלייה לציון, החל משלב התחבורה ועד לחזרת המתפללים לביתם.

הייתה לאפשר לכל המתפללים המבקשים לעלות ולהתפלל לעשות זאת ללא הגבלה, יחד עם שמירה והקפדה על כל הכללים המונעים סכנת חיים. כמו כן עלתה במהלך הסיור, שאלת אבטחת המתפללים בהיבט הביטחוני. במשטרת ישראל הציגו את התכניות הנדרשות על מנת לאשר את קיום ההילולא.
ההוצאה לפועל של ההילולא התאפשרה אודות להתגייסותם של השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי ומנכ"ל המשרד לשירותי דת הרב יהודה אבידן, ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, מ"מ וסגן ראש העיר הרב צביקה כהן, מנהל האגף למבני דת הרב יצחק הנאו, שהשיגו את התקציבים הנדרשים לקיום ההילולא באופן מוצלח ביותר.

הילולת האור החיים • באדיבות המצלם

השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי: "אני רוצה להודות למנכ"ל המשרד יהודה אבידן ולסגן ומ"מ ראש העיר ירושלים, הרב צביקה כהן, על עבודתם המסורה למען השגת התקציב וארגון ההילולא. זכות נפלה בחלקנו להיות שותפים יחד עם משרד האוצר וגורמים נוספים - בהילולת האור החיים הקדוש, יהי רצון שזכותו תגן עלינו, על העולים הרבים לציונו ועל כלל ישראל הזקוק לזכות זו בוודאי בימים אלו".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת הרב יהודה אבידן: "לאחר מאמצים רבים הושג תקציב ההילולא בשיתוף פעולה מדוייק של שר הדתות הרב מיכאל מלכיאלי ושר האוצר בצלאל סמוטריץ אשר ראו את חשיבות קיומה של ההילולא כערך עליון".
מנכ"ל מועצת בתי העלמין הרב צוריאל קריספל: 'אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה ולכל אלו שדאגו לתקציב עבור ההילולא, תקציב שבזכותו ההילולא התקיימה בסדר מופתי. ההחלטה להפעיל סדרנים מאנ"ש התבררה כהחלטה מוצלחת ביותר ויהי רצון שכל התפילות שהתפללו בציון הקדוש יתקבלו לרצון'

המארגנים הודו למר יוסי גיל מנכ״ל החברה קדישא אחידה לעדת הספרדים, ולרב יצחק גלבשטיין מנכ״ל חברה קדישא פרושים שהעמידו את החניון של חברות הקדיש, לטובת המתפללים שלא היו יכולים להתנייד בתחבורה ציבורית ולטובת כוחות הביטחון שאבטחו את האירוע.

כל המעורבים בארגון ההילולא, ציינו לשבח את ההפקה המוצלחת שהפיק דודי עזריאלי הפקות מומחה ניהול קהל , זאת לאחר הצלחות גדולות של החברה בהפקת ההילולא במירון הילולות שבהם השתתפו מאות אלפי מתפללים והם התנהלו בצורה מוסדרת ובחשיבה על כלל ההיבטים לשביעות רצון המשטרה והמארגנים.

אור החיים הילולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד