י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בפעם שלישית

נאט"ו מאריכה את כהונת סטולטנברג בשנה נוספת; באוקראינה מברכים

מפקד נאט"ו מוביל את הברית הצבאית הגדולה בעולם מאז 2014 | סטולטנברג ימשיך את כהונתו עד ה-1 באוקטובר בשנה הבאה |כהונתו הוארכה כבר שלוש פעמים 

נאט"ו מאריכה את כהונת סטולטנברג בשנה נוספת; באוקראינה מברכים
מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג צילום: דוברות נאט"ו

נאט"ו החליטה להאריך את כהונת המזכ"ל ג'נס סטולטנברג בשנה נוספת, בניסיון להישאר עם המנהיג המנוסה שיוביל את הברית הצבאית, על רקע המלחמה המשתוללת בין רוסיה לאוקראינה.

ראש נאט"ו, לשעבר ראש ממשלת נורבגיה, הוביל את הברית מאז 2014. כהונתו הנוכחית בתפקיד הייתה אמורה להסתיים ב-1 באוקטובר. כהונתו הוארכה כבר שלוש פעמים קודמות. הידיעה על הארכתו האחרונה מגיעה שבוע לפני הפסגה השנתית של הברית, שאמורה להתקיים השנה בווילנה, ליטא.

סטולטנברג בירך על החלטת חברות נאט"ו בציוץ, וכתב: "הקשר הטרנס-אטלנטי בין אירופה וצפון אמריקה הבטיח את החופש והביטחון שלנו במשך כמעט 75 שנים, ובעולם מסוכן יותר, הברית שלנו חשובה מתמיד".  המזכ"ל בן ה-64 נתפס על ידי תומכיו כדמות אמינה שמילאה תפקיד מפתח בבניית קונצנזוס ברחבי הברית.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בהצהרה כי "המנהיגות, הניסיון והשיפוט היציבים של סטולטנברג סייעו לברית לצלוח כמה מהאתגרים המשמעותיים ביותר בביטחון אירופי מאז מלחמת העולם השנייה". ראש ממשלת בריטניה רישי סונק בירך על החדשות ואמר כי "נאט"ו התפתחה כדי לעמוד באיומים חדשים, המשיכה להגן על עמנו והייתה איתנה בתמיכה באוקראינה".

תחת הנהגתו של נאט"ו התפתח כדי לעמוד באיומים חדשים, המשיך להגן על עמנו והיה איתן בתמיכה באוקראינה.

בינתיים, אוקראינה, שמקווה להצטרף לברית, אמרה שתמיכתו של הנורבגי הייתה חשובה. "חדשות מצוינות... זמנים קשים דורשים מנהיגות חזקה. ינס סטולטנברג הוכיח בדיוק את זה. אני מצפה לקדם את שיתוף הפעולה שלנו", כתב שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה בטוויטר.

סטולטנברג ימשיך את כהונתו עד ה-1 באוקטובר בשנה הבאה. המשימות הבאות שלו כוללות פיקוח על השינוי של כוחות נאט"ו כדי להתמקד מחדש בהגנה מפני כל מתקפה רוסית אפשרית, והתרכזות במשימות מעבר לגבולותיה, כמו באפגניסטן, בבלקן ובים סין הדרומי.

אירופה אוקראינה נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד