כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
ברקע שערוריית מס

פירמת רואי החשבון מוכרת את עסקי הייעוץ תמורת דולר אחד

ענקית הייעוץ ספגה אש על שיתוף מידע מתדרוך מס ממשלתי כדי לקדם עסקים חדשים | PwC השלימה את מכירת עסקי הייעוץ שלה, שהחזיקו בחוזים בשווי 255 מיליון דולר אוסטרלי

פירמת רואי החשבון מוכרת את עסקי הייעוץ תמורת דולר אחד
אילוסטרציה צילום: unsplash

ענקית הייעוץ PwC מכרה את עסקי הייעוץ הרווחיים שלה לממשלת אוסטרליה תמורת דולר אוסטרלי אחד (0.67 דולר) כשהיא מנסה להתקדם משערוריית דליפת מס מזיקה. PwC אוסטרליה שקועה בסערה מאז ינואר, כאשר התברר כי צוות שלה שיתף מידע מתדרוך מס סודי של הממשלה כדי לקדם עסקים חדשים.

לאחר שפיטרה שורה של בכירים ביום שני, PwC אמרה ביום שלישי שהיא השלימה את מכירת עסקי הייעוץ הממשלתיים שלה, שהחזיקו בחוזים בשווי 255 מיליון דולר אוסטרלי (167 מיליון דולר) בשנה שעברה.

הקונה, אלגרו פאנס, אמרה שהישות החדשה תכלול כ-1,750 עובדים. בהצהרה שמסרה לסוכנות הידיעות AFP, השותפים שלו, טים ג'קסון ובן ניל, אמרו: "יש לנו הזדמנות של פעם בדור להוביל את השינוי הנדרש בייעוץ הממשלתי באוסטרליה". הצרכים של הלקוחות יישארו "חשובים ביותר", הם אמרו, והוסיפו: "השבת האמון של הלקוחות הללו היא בראש סדר העדיפויות שלנו".

המשמעות של המכירה היא שהחברה עשויה לקחת חוזים ממשלתיים חדשים ולהמשיך בעבודות שייתכן שנלקחו מ-PwC.

השערורייה שהובילה למכירה החלה ב-2015, אז הציגה ממשלת אוסטרליה שורה של כללים חדשים שנועדו למנוע מחברות זרות להפחית את חובות המס שלהן על ידי העברת רווחים למקלטים בים. חקירה ממשלתית מוקדם יותר השנה גילתה שעובד בכיר ב-PwC שעודכן על הרפורמות שיתף את המידע עם שותפים אחרים, תוך הפרת כללי סודיות. לאחר מכן, החברה השתמשה בידע שלה על הכללים החדשים כדי "לשווק את עצמה בצורה אגרסיבית" ללקוחות חדשים, נכתב בחקירה.

משטרת אוסטרליה חוקרת את ההדלפה מאז סוף מאי, בעוד ועדת הכספים של הפרלמנט מתכוננת לחקור את המנהלים בסדרה של דיונים פומביים. PwC אוסטרליה הודתה בעבר כי היא סבלה מ"קבלת החלטות לקויה" וכי "התנהגות אגרסיבית" בחלקים מהעסק אפשרה "להציב רווח על מטרה".

יעוץ שערוריה מס אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד