ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מלחמות הסחר

סין תגביל את יצוא השבבים בזמן שארה"ב שוקלת הגבלות חדשות

בייג'ין אומרת שהגבלות על יצוא של מתכות נדירות נועדו "לשמור על הביטחון והאינטרסים הלאומיים" | ארה"ב גם דחפה מדינות להטיל הגבלות על תעשיית הטכנולוגיה הסינית

 סין תגביל את יצוא השבבים בזמן שארה"ב שוקלת הגבלות חדשות
אילוסטרציה צילום: unsplash

סין הודיעה כי תגביל יצוא של מתכות נדירות המשמשות לייצור מוליכים למחצה בשל חששות לביטחון לאומי. יצואנים סיניים יצטרכו אישור כדי לשלוח מוצרי גליום וגרמניום מסוימים לחו"ל מה-1 באוגוסט כדי "לשמור על האינטרסים הביטחוניים והלאומיים", אמרו במשרד המסחר והמכס של סין בהנחיות שפורסמו ביום שני.

ההכרזה מגיעה כאשר, על פי הדיווחים, ארצות הברית שוקלת מגבלות חדשות על ייצוא שבבים מתקדמים לסין. גליום, אשר הוגדר כחומר גלם קריטי על ידי האיחוד האירופי, משמש בייצור מעגלים משולבים, נוריות LED ופאנלים פוטו-וולטאיים עבור פאנלים סולאריים. גרמניום משמש לייצור סיבים אופטיים ועדשות מצלמות אינפרא אדום. סין אחראית לכ-80% מהייצור העולמי של המתכות הנדירות, לפי הנציבות האירופית.

וושינגטון הכניסה לרשימה השחורה עשרות חברות סיניות במטרה למנוע מהן גישה לצ'יפים אמריקאים ולטכנולוגיות מתקדמות אחרות שלדבריה עשויות לשמש כדי לערער את הביטחון הלאומי של ארה"ב.  , כאשר הולנד אמורה להציג גבולות ייצוא חדשים המיועדים לסין בהמשך השנה.

בייג'ינג האשימה את וושינגטון בניסיון להצניע חדשנות סינית כדי לשמור על עליונות ארה"ב בתעשיית הטכנולוגיה.

 

סחר מלחמות הסכם סחר סין צ'יפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד