י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שערורייה מסתורית

הלקוחות חשבו שמטבעותיהם שמורים ונדהמו כשהכספת נפתחה

חברות כספות הבטיחו ללקוחותיהם כי מטבעותיהם שמורים בכספת | כאשר הלקוחות פתחו את הכספות המטבעות השמורים לא היו שם | החברות חויבו להחזיר 112 מיליון דולר ולשלם קנס של 33 מיליון

הלקוחות חשבו שמטבעותיהם שמורים ונדהמו כשהכספת נפתחה
כספות בנקאיות. אילוסטרציה צילום: pixabay

בית משפט בארה"ב הורה לשתי חברות מתכות יקרות לשלם כמעט 146 מיליון דולר לאחר שיותר מ-500,000 מטבעות כסף אמריקאי נעלמו. החברות והבעלים שלהן רוברט היגינס הואשמו בניהול "תוכנית הונאה והונאה". הם הבטיחו לשמור את המטבעות ללקוחות.

עם זאת, כאשר החוקרים נכנסו לכספות שנועדו להחזיק את המטבעות, הם לא נמצאו שם.

על פי הסדר בית המשפט, חברות המתכות היקרות, חויבו להחזיר 112.7 מיליון דולר ולשלם קנס של 33 מיליון דולר. הרגולטור הפיננסי בארה"ב, הוועדה למסחר בחוזים עתידיים בסחורות (CFTC) אמר כי החברות הפעילו "תוכניות ליסינג כסף הונאה" מ-2014 עד 2022.

באמצעות התוכניות, החברות "שידלו והוציאו כספים וכסף של לפחות 7 מיליון דולר מלפחות 200 לקוחות", אמר הרגולטור. החברות גם הציגו "תירוצים כוזבים ומטעים מדוע לא ניתן היה למשוך נכסים", לפי הועדה למסחר בחוזים עתידיים בסחורות.

הרגולטור אמר כי חסרים יותר מ-500,000 מטבעות של כסף אמריקאי ויותר מ-9,000 מטבעות זהב בחשבונות הלקוחות. במקומם אמרו החוקרים כי מצאו קופסאות ריקות שסומנו לציון חשבון של לקוח, אך לא מכילות נכסים". המשקל והטוהר של מטבעות הכסף האמריקאי מובטחים על ידי ממשלת ארה"ב. כל מטבע מכיל לפחות אונקיית טרויה אחת (31.1 גרם) של 99.9% כסף טהור, על פי המטבעה של ארצות הברית .

כספת קנס שערוריה מטבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד