י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל הפרטים

עיר חדשה תוקם לחרדים: 80 אלף תושבים יאוכלסו בה

המועצה הארצית אישרה יוזמה משותפת להקמת עיר חרדית חדשה בשם 'תילה' בנגב | העיר החדשה המיועדת למגזר החרדי תוקם בשטחה של המועצה האזורית 'בני שמעון' בצפון הנגב על שטח של כ-4000 דונם ומיועדת לאכלס כ-80,000 תושבים וכ-15,000 יח"ד חדשות יוקמו בה

דירות בחריש
דירות בחריש צילום: דוד כהן, פלאש 90

המועצה הארצית לתכנון ובניה בראשות יו"ר מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן, החליטה היום (שלישי, 4.7.23) להמליץ לממשלה על הקמת ישוב חדש לאוכלוסייה החרדית – "תלה", המקודמת על ידי משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל ומטה התכנון הלאומי. זאת, בהתאם להחלטת ממשלה מס' 1360 מיום 10.4.22. 

הישוב המתוכנן בשטח של כ-4000 דונם שוכן בתחום שיפוטה של מ.א. בני שמעון בני שמעון מצפון לישוב 'להבים', מול הישוב רהט וממזרח לכביש 6. 'תילה' צפויי לאכלס כ-80,000 תושבים וייבנו בו כ-15,000 יח"ד חדשות. 

הקמת הישוב צפויה לחזק את הפריפריה הגיאוגרפית בנגב, להגדיל את היצע המגורים במסגרת פתרונות למשבר הדיור תוך פריסה מאוזנת יותר של האוכלוסייה, לעודד הגירת אוכלוסייה מהמרכז לנגב ובתוך כך ליצור מסה קריטית של אוכלוסייה במרחב תוך שימוש נכון בנגישות תחבורתית לתשתיות כבישים ורכבות קיימות

במסגרת פיתוח צפון הנגב, מתוכננים לקום חמישה יישובים נוספים שיכללו כ- 10,500 יח"ד לאורך כביש 25 (ב"ש - דימונה המשמש כיום כציר מרכזי בנגב). בנוסף, מתוכננת הקמה של ישוב בשם 'עיר אובות' בערבה. 

בפני המועצה הוצג תזכיר תכנוני שסקר את מאפייני המרחב בו מוצע הישוב החדש, כן הוצגה סקירה רחבה על מאפייני החברה החרדית וצורכי הדיור של אוכלוסייה זו. הקמת העיר החדשה מהווה חלק מהפתרונות לדיור לצורכי האוכלוסייה החרדית שחלקם יינתנו במסגרת ערים ייעודיות לאוכלוסייה זו וחלקן במסגרת שכונות ייעודיות בערים מעורבות. 

המועצה הארצית הכריעה כי הישוב ייועד לאוכלוסייה החרדית במקום עיר לאוכלוסייה הכללית וזאת לאור ממצאי התזכיר המקורי שהוצג בפניה, המצביעים על השפעות חברתיות וכלליות על העיר באר שבע והערים הנוספות במרחב והמתייחסים לעתודות תכנוניות משמעותיות הקיימות במרחב. יחד עם זאת סברה המועצה כי במיקום זה קיים יתרון להקמת ישוב חדש ובפרט לאוכלוסייה החרדית. העיר החדשה ממוקמת בקרבה לתשתיות תחבורה ובסמיכות לתחנת הרכבת להבים וכן בסמיכות לישוב להבים המתפתח ולעיר רהט. במסגרת התזכיר שהוכן לבחינת המיקום הושם דגש על נגישות גבוהה לעיר החדשה וקרבתה לישובים קיימים באזור. 

יחד עם זאת, הדגישה המועצה הארצית כי ככלל, קיימת העדפה להרחבה וחיזוק של יישובים קיימים והימנעות מהקמת יישובים חדשים, בהתאמה למטרות תמ"א 35, בהן שמירה על השטחים הפתוחים, ייעול השימוש במשאב הקרקע, ריכוז הפיתוח במרקמים העירוניים, מניעת פירבור, וחיזוק העירוניות.

 

 

חרדים בשורה דירה זוגות צעירים נדל"ן השקעה מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד