ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אחרי האופוזיציה

התרגיל של הקואליציה שימנע את השלמת הוועדה למינוי שופטים

בקואליציה מתכננים להימנע מהצבעה לנציגת הממשלה בבחירות לוועדה למינוי שופטים שיערכו בשבוע הבא, זאת כדי למנוע את השלמת הוועדה. יחד עם זאת, באופוזיציה יריצו מועמדים - זאת על אף שנציגתם נבחרה

ראשי הקואליציה יריב לוין ואופיר כץ
ראשי הקואליציה יריב לוין ואופיר כץ צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בקואליציה מתכננים לבחור בבחירות החשאיות שיערכו בשבוע הבא את נציג הכנסת בוועדה, אך לא את נציגת הממשלה, כך דווח ב'כאן 11'. בהנחה שאכן לא תיבחר נציגת הממשלה, הדבר יאפשר את דחיית בחירתה למועד לא ידוע - ובהכרח הוועדה למינוי שופטים לא תושלם ותכונס.

נזכיר כי השבוע דווח כי יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד החליט בתיאום עם שאר ראשי מפלגות האופוזיציה להעמיד מועמדים נוספים בבחירות החוזרות שיערכו בשבוע הבא.

מהלך זה של התמודדות נוספת לוועדה למינוי שופטים נועד להבטיח "הפקת לקחים ולהבטיח שנתניהו לא יוכל לדחות את הבחירות בעוד 30 יום, לאפשר בחירה של נציג כלשהו לוועדה לבחירה שופטים - ובעצם לוודא את הקמתה", כך לפי גורמים באופוזיציה.

נזכיר כי לפני כשלושה שבועות ניצחה נציגת האופוזיציה חברת הכנסת קארין אלהרר ונבחרה לכהן כחברה בוועדה. הקואליציה משכה את כלל המועמדים שלה ועל כן בשבוע הבא ייערכו בחירות נוספות.

בקואליציה הגישו לבחירות את מועמדותם של ח"כ יצחק קרויזר וח"כ משה סולומון. אחריהם הגישה גם האופוזיציה מועמדים: ח"כ עידן רול וח"כ רון כץ מיש עתיד.

ועדה לבחירת שופטים קואליציה אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד