כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מתקפה לא שגרתית

אדם שפך בנזין על איש דת איראני וניסה להציתו

איש דת איראני הותקף במחוז ח'וזסטן באיראן על ידי אדם שניסה להצית אותו. גבר רוקן בקבוק בנזין על איש הדת, הוא נבלם על ידי אנשיו של איש הדת בזמן שהוא ניסה להדליק את האיש עם המצית שלו

אדם שפך בנזין על איש דת איראני וניסה להציתו
אזרח באיראן צילום: Pixabay

גבר שפך בנזין על מחוקק דת איראני במחוז ח'וזסטן ביום שני האחרון בניסיון להצית אותו. מאג'ד נאסרי-נג'אד, אחד מ-18 נציגי המחוז העשיר בנפט, אמר כי איש הדת שהה בעיר לרגל טקס במכללה מקומית, אחד מאנשי המכללה רוקן בקבוק בנזין על איש הדת, הוא נבלם על ידי אנשיו של איש הדת בזמן שהוא ניסה להצית אותו.

לדברי נאסרי-נג'אד, הסיבה או המוטיבציה של התוקף לא ברורה, הוא הוסיף, כי התוקף נמלט מהמקום לאחר האירוע, וכי הוגשה תלונה ו"היא תטופל על ידי הגורמים הרלוונטיים". המחוקק טען כי חמושים אלמונים ירו בעבר גם על ביתו ומכוניתו של איש הדת, מבלי למסור פרטים נוספים, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל'.

ההתקפות נגד אנשי הדת גברו בחודשים האחרונים לאחר שהפגנות נגד המשטר החלו בספטמבר האחרון, לאחר מותה של צעירה בת 22 על ידי משטרת המוסר בזמן מעצרה על כך שלא כיסתה את ראשה כפי שהחוק דורש.

בחודש שעבר נחתך איש דת בצווארו בעת שעזב את המטרו של טהראן, ואילו איש דת אחר נדקר במחוז מרקזי בבירה, ופונה לבית החולים לאחר שנפצע על ידי תוקף צעיר בשנות העשרים לחייו. בסוף אפריל האחרון, עוזרו של חמינאי לשעבר המזוהה עם ההוצאות להורג ההמוניות של שנות ה-80 נרצח בבנק בעיר בולסר שבצפון המדינה.

בנזין איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד