כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ידו הארוכה של פוטין

בריונים צ'צ'נים היכו עיתונאית ושברו לה שלוש אצבעות

עיתונאית חוקרת הוכתה קשות ושלוש מאצבעות שלה נשברו על ידי רעולי פנים כשנסעה לבית המשפט ברפובליקה הרוסית של צ'צ'ניה. מהקרמלין נמסר כי מדובר בפיגוע חמור ביותר שיש לחקור. ארגוני זכויות אדם טוענים כי רוסיה עומדת מאחורי התקיפה

 בריונים צ'צ'נים היכו עיתונאית ושברו לה שלוש אצבעות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

העיתונאית החוקרת ילנה מילשינה הוכתה קשות, שלוש מאצבעותיה נשברו על ידי רעולי פנים כשנסעה לבית המשפט ברפובליקה הרוסית של צ'צ'ניה. גב' מילשינה קיבלה בעבר איומי מוות מהמנהיג הידוע לשמצה של צ'צ'ניה, רמזאן קדירוב.

היא נסעה עם עורך דין, אלכסנדר נמוב, שהותקף אף הוא. הם הגיעו לעיר כדי להשתתף בדיון על גזר דין של אם לשלושה ילדים שהפכה למבקרת גדולה של קדירוב. מכוניתם נעצרה כשנסעו לבירה גרוזני, שם נגזר על זארמה מוסאייבה עונש מאסר של חמש שנים וחצי. היא נעצרה על ידי כוחות הביטחון הצ'צ'נים בינואר 2022 בדירתה במערב רוסיה, באישומים שהתבררו כמניעים פוליטיים.

אלכסנדר נמוב סיפר כי קבוצה של 10-12 גברים ארבו להם במרחק של 200 מטרים מנמל התעופה של גרוזני. "זו הייתה חטיפה קלאסית", אמרה ילנה מילשינה לאיש זכויות אדם צ'צ'ני בבית החולים בגרוזני. "הם נצמדו ואז זרקו את הנהג שלנו מהמכונית שלו, טיפסו פנימה, כופפו את ראשינו מטה, קשרו את ידי, והצמידו לי אקדח לראשי".

בעלי העיתון 'נובאיה גאזטה' בו היא עובדת, מסרו שהיא סובלת מפגיעה מוחית פנימית ושברים באצבעות. הם מילאו את פניה בצבע ירוק. "הם זרקו אותנו בצד הדרך והתחילו לבעוט בפנינו, בכל הגוף. הם דקרו אותי ברגל", אמר עורך הדין נמוב.

מהקרמלין נמסר כי מדובר בפיגוע חמור ביותר שיש לחקור. אבל ארגון 'ממוריאל', ארגון זכויות אדם שהוצא מחוץ לחוק ברוסיה, אמר שאין ספק שהרשויות במוסקבה וגרוזני "מאוחדות במעשיהן".

קדירוב כינה את מוסאייבה "מחבלת", והוסיף כי "תמיד חיסלנו טרוריסטים ושותפיהם". היא הותקפה ב-2020 לצד עורכת דין נוספת, מרינה דוברובינה. כשמוסאייבה, בת 53, נעצרה על ידי קציני ביטחון צ'צ'נים בשנה שעברה, 1,800 ק"מ צפונית לגרוזני, קדירוב אמר שכל המשפחה צריכה להיות "בכלא או מתחת לאדמה".

שלושת בניו של מוסאייבה נמלטו כולם מצ'צ'ניה לאחר שכתבו באינטרנט על הפרות זכויות האדם של המנהיג הצ'צ'ני. בעלה, שופט לשעבר, נעצר בשלב מסוים, אך גם ברח.

ולדימיר פוטין עיתונאית צ'צ'ניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד