כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בגלל המלחמה

איטליה הקפיאה נכסים של אוליגרכים בשווי 2.5 מיליארד דולר

אחזקות פיננסיות בשווי של כ-330 מיליון יורו, הקשורות ל-80 אנשים, הוקפאו באיטליה כחלק ממשטר הסנקציות נגד תומכי פוטין. הרשויות באיטליה הקפיאו נכסים של אוליגרכים רוסים בשווי 2.5 מיליארד דולר

איטליה הקפיאה נכסים של אוליגרכים בשווי 2.5 מיליארד דולר
מעגן יאכטות באיטליה צילום: pixabay

איטליה הקפיאה נכסים של אוליגרכים רוסים בשווי 2.5 מיליארד דולר בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה בשנה שעברה, כך מסר הבנק המרכזי של המדינה. איטליה תפסה נכסים - כולל חשבונות בנק, וילות יוקרה, יאכטות ומכוניות כחלק מהסנקציות של האיחוד האירופי נגד הקרמלין ותומכיו.

בדו"ח השנתי שלה, היחידה לאיסור הלבנת הון של הבנק המרכזי של איטליה מסרה כי הנתון עודכן בסוף יוני. מנהל הבנק אנזו סרטה, הוסיף כי אחזקות פיננסיות בשווי של כ-330 מיליון יורו, הקשורות ל-80 אנשים, הוקפאו כחלק מהסנקציות.

לפני תחילת המלחמה בפברואר 2022, החופים והנמלים של איטליה היו מקום פופולרי עבור רוסים עשירים שקנו נכסים במקומות כמו אגם קומו, סרדיניה, וטוסקנה,

כמה מהאוליגרכים הגישו ערעור על הטלת הסנקציות כולל איל המתכות הרוסי-אוזבקי אלישר אוסמנוב. זאת לא ההחרמה הראשונה אצלו, הרשויות בגרמניה החרימו יאכטה בשווי 600 מיליון דולר בהמבורג. אוסמנוב הוכנס לרשימת הרוסים עליהם האיחוד האירופי הטיל סנקציות בתגובה לפלישה הרוסית לאוקראינה.

אוליגרכים מלחמת אוקראינה רוסיה איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד