כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דיון נוקב

האם הגרמנים עושים מספיק כדי להילחם באנטישמיות?

במסגרת ביקור של משלחת עיתונאים יהודים מרחבי העולם בגרמניה, נערך פאנל עם אנשי ממשל וראשי ארגונים יהודיים או חברתיים, הפאנל היה מרתק לעיתים קצת סוער, המשתתפים שאלו שאלות נוקבות, וקיבלו תשובות, אך לא כולם יצאו מרוצים

האם הגרמנים עושים מספיק כדי להילחם באנטישמיות?
חלק ממשתפי הפאנל צילום: באדיבות המצלם

בעיר ברלין בגרמניה נערך אתמול (שלישי) פאנל מרתק וסוער בנושא אנטישמיות ואפליה, והיחס של גרמניה לישראל, הפאנל נערך במסגרת ביקור של משלחת עיתונאים יהודים מרחבי העולם שהוזמנה לגרמניה על ידי משרד החוץ הגרמני במטרה לסקר את החיים היהודיים בגרמניה המודרנית.

העיתונאים הגיעו מאוסטרליה, ארגנטינה, צ'כיה, הרפובליקה הדומיניקנית, אינדונזיה, ישראל, לטביה, פולין, בלארוס, ניו יורק, ספרד, רומניה, דרום אפריקה. כתב החוץ של 'בחדרי חרדים' הוזמן גם הוא על ידי משרד החוץ הגרמני.

בפאנל שאלו המשתתפים שאלות נוקבות, היחס של גרמניה לישראל, איך יתכן שדגלי חמאס וחיזבאללה מתנופפים בצעדות של תומכי חמאס וג'יאהד בגרמניה, איך יתכן שיש צעדות של נאצים בגרמניה. כמו כן המשתתפים התייחסו לשוטרים וחיילים גרמנים שמתגלים כנאצים, ותהו כיצד זה קורה. הנושא של אוזלת ידה של המשטרה לעיתים קרובות בתקיפות אנטישמיות עלה בשיחה.

חברי הפאנל שהיה מורכב מנציגי ממשלת גרמניה, ראשי ארגונים חברתיים שנאבקים נגד אנטישמיות. בין חברי הפאנל היה גם נציג של ארגון הנאבק נגד גזענות שמופנית למיעוטים מוסלמים. הנציגים ענו על השאלות בסבלנות רבה, לא כולם יצאו מרוצים מהתשובות, אך ניכר כי גרמניה עושה מאמצים גדולים מאוד למגר את תופעת האנטישמיות במדינה בדרכים רבות ויצירתיות.

בפאנל נוסף שהתקיים אתמול, שוחחו העיתונאים עם אנשי הקהילה היהודית בברלין, חלקם מנהלים קבוצות ספורט יהודיות, והם מספרים כי הממשלה עושה הרבה כדי להגן עליהם, אך בסופו של דבר אי אפשר להגן על כל ילד. מנהלי הקבוצות טוענים כי הרוב הגדול של תקיפות אנטישמיות מגיעות מהאוכלוסייה המוסלמית של גרמניה, ולא דווקא מהימין הקיצוני, לטענתם התקיפות מגיעות בעיקר בזמן שישראל נלחמת מול הטרור הפלסטיני, כמו המבצע הנוכחי בג'נין.

בברלין מתגוררים כ-9000 יהודים הרשומים כחלק מהקהילה היהודית הוותיקה, כ-3000 יהודים נוספים מקושרים לחב"ד בצורה כזו או אחרת אצל הרב יהודה טייכטל רבה הראשי של ברלין, שעומד בראש הקהילה הגדולה ביותר בברלין ולאחרונה חנך קמפוס יהודי ענק בעיר. בעיר גם מתגוררים כ-50,000 ישראלים, אך הם לא חלק רשמי מהקהילות היהודיות המקומיות.

רועי פרדלינג, ומייקל קובלנץ, אומרים ל'בחדרי חרדים' כי בסופו של דבר בברלין הקהילה היהודית גדלה ומשגשגת: "אנחנו גדלים מאד, הרב טייכטל הקים פה משהו גדול, אנחנו העיר היחידה באירופה שיהודים מגיעים אליה, בניגוד לערים אחרות באירופה שאנשים עוזבים או בודקים אפשרויות אחרות".

ברלין גרמניה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד