י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"בג"צ יפסול"

עתירה נגד "החוק הטברייני" | רון קובי: "הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו"

שתי עתירות הוגשו הבוקר לבג"צ נגד "החוק הטברייני" שעבר הלילה במליאה בגינו יוכל מקורבו של דרעי, בועז יוסף, להתמודד לראשות העיר. המועמד רון קובי ל'בחדרי': "הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו. בג"צ יפסול" | התנועה לאיכות השלטון: "צחנה כבדה של שחיתות ציבורית"

עתירה נגד "החוק הטברייני" | רון קובי: "הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו"
בועז יוסף//רון קובי צילום: Yossi Aloni, Michael Giladi /Flash90

המועמד לראשות עיריית טבריה רון קובי נשמע הבוקר (רביעי) בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אופטימי לגבי ניצחונו בבחירות בעירו, שעות ספורות לאחר שעבר בכנסת "החוק הטברייני" - שיאפשר ליו"ר ועדה קרואה להתמודד בבחירות ברשות בה הוא מכהן, מה שיזכה את המועמד, בועז יוסף, מקורבו של יו"ר ש"ס דרעי, ביתרון במרוץ. במקביל, הוגשו הבוקר שתי עתירות לבג"צ נגד החוק.

קובי, שהודח מראשות העיר טבריה בינואר 2020 לאחר שכשל בהעברת התקציב העירוני, אומר כי "מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים. קפטן ניסים ואטורי פלט הלילה בכנסת בטעות את מזימת החקיקה הפרסונלית על חוק בועז יוסף בטבריה".

קובי אומר כי ברור שמי שעומד מאחורי המהלך הוא יו"ר ש"ס ומבהיר כי בג"ץ יפסול את החוק. "הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו. רוחו של דרעי מעל החוק המושחת הזה שבג"צ עתיד לפסול". "בכל מקרה", הוא מבהיר, "אני, רון קובי, מנצח את גוש דרעי-בועז-פיניאן בקלפי ובפער גדול".

התנועה לטוהר המידות, המועמדת לראשות העיר טבריה שני אילוז והתנועה לאיכות השלטון עתרו לבג"ץ נגד חוק טבריה. בתנועה לאיכות השלטון אמרו כי "התנועה טוענת בעתירתה כי התיקון החוק, אשר נחקק בחפזה, הוא בבחינת 'ההגדרה המילונית' לחקיקה אשר מנוגדת לעקרונות בסיס של חקיקה במדינה דמוקרטית. לטענת התנועה מדובר בחקיקה פרסונלית שמטרתה הטבה עם אדם אחד שטרם מועד התיקון לא יכול היה להתמודד לבחירות, ומשכך, הכתם הפרסונלי המובהק שדבק בתיקון מחייב את בטלותו".

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: "צחנה כבדה של שחיתות ציבורית והפרת כל נורמה ציבורית מרחפות מעל התיקון לחוק הזה. הכנסת הצביעה הלילה בעד שחיתות, ונגד מנהל תקין, והדבר ברור לכל מי שעיניו בראשו.

רון קובי בוועדת הפנים השבוע. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

לאזרחי ישראל מגיעה ממשלה שתתעסק בחיים עצמם- ביוקר המחיה המכביד, בביטחון האישי המתפוגג, ולא בחקיקה פרסונלית שנועדה להיטיב עם מקורבים. אנו נילחם נגד החוק המושחת הזה, ומקווים שיתנדף מספר החוקים של מדינת ישראל באותה המהירות בה נכנס אליו."

מנכ"ל התנועה לטוהר המידות מסר: "מצער כי נאלצנו להגיע לבג"ץ לאחר עוד חוק פרסונלי של הקואליציה הנוכחית, ולמרות הבעיות הקשות בהצעת החמוק שעלו במהלך הדיונים בכנסת. אנחנו מקווים שבג"ץ יקבל את עתירתנו, וימנע את הפגיעה בוועדות קרואות עתידיות, ובשוויון בין המועמדים בעיר טבריה, כדי שאינטרסים פרסונליים של דרעי ומקורביו לא ייצרו מציאות שכולנו נתחרט עליה בעתיד".

רון קובי טבריה בועז יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד