כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"נצליח לשלב עוד"

משרד העבודה מפרסם את דו"ח שוק העבודה לשנת 2022

משרד העבודה מפרסם את דוח שוק העבודה לשנת 2022. בעשור האחרון שיעורי תעסוקת ערביות וחרדיות נמצאים במגמת עליה. השר בן צור: "עם התקציב שהבאנו למשרד העבודה לשנתיים הקרובות, נצליח לשלב עוד אנשים במשרות איכותיות בתעסוקה ולהביא להישגים גדולים יותר גם בשנים הבאות לטובת כלל אזרחי ישראל"

משרד העבודה מפרסם את דו"ח שוק העבודה לשנת 2022
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

משרד העבודה פרסם הבוקר (רביעי) את דו"ח שוק העבודה לשנת 2022. שוק העבודה בשנת 2022 היה בתעסוקה מלאה, שיעור התעסוקה גבוה ממה שהיה לפני משבר הקורונה וגבוה בהשוואה היסטורית.

בעשור האחרון שיעורי תעסוקת ערביות וחרדיות נמצאים במגמת עליה. מגמת עליה בהשכלה – שיעור האקדמאיות הערביות הצעירות הכפיל את עצמו בתוך עשור.

שיעור המשרות הפנויות בשנת 2022 היה גבוה מאוד, ובתחילת השנה הגיע לשיא של 5%. מאז סוף 2022 שיעור המשרות בהייטק נמצא בירידה והיום הוא נמוך מרמתו ב-2019.

בשנה האחרונה השכר חזר לתוואי הרגיל שהתקיים בעשור שלפני הקורונה, אך באופן שונה בין ענפים, בין השאר בגלל האינפלציה. עבודה מהבית נשארה חלק משמעותי משגרות שוק העבודה אך עדיין נפוצה פחות בפריפריה. שוק גמיש יותר: מבין העובדים העצמאים, כ-40% משלבים בין עבודה שכירה ועצמאית.

שר העבודה יואב בן צור אמר: "דו״ח שוק העבודה לשנת 2022 מדגים את המחויבות שלנו לשילוב אוכלוסיות מגוונות בשוק העבודה וציודן בכלים המתאימים לשוק העבודה המודרני. המשרד בראשותי מחויב לכך ודואג ליצירת מענים נרחבים כדי לסלול את הדרך לשוק עבודה גמיש ומשגשג יותר, שיועיל לכל שכבות החברה.

אני סמוך ובטוח שעם התקציב שהבאנו למשרד העבודה לשנתיים הקרובות, נצליח לשלב עוד אנשים במשרות איכותיות בתעסוקה ולהביא להישגים גדולים יותר גם בשנים הבאות לטובת כלל אזרחי ישראל".

מנכ״ל משרד העבודה ישראל אוזן אמר: ״משרד העבודה נמצא בחוד החנית ומוביל את עולם התעסוקה ולכן מחויבים להתאימו למציאות המשתנה. בתקופה האחרונה שוק העבודה מזמן לנו אתגרים רבים יותר, הודות לכניסה של הבינה המלאכותית (AI) והשינויים שהיא מביאה עמה. אנו נמצאים במהלכה של תקופה דרמטית ועל כן אנו בוחנים לעומק את השלכות ה- AI על עובדים בפרט ועל עולם העבודה בכלל ומגבשים תובנות ומענים בהתאם לכך, הדבר נכון לכלל המגזרים ובמיוחד כשמדובר על שילוב אוכלוסיות מגוונות בתעסוקה. הדוח מצביע על מגמות שעלינו לשמר יחד עם נושאים נוספים שעלינו לטפל בהם, ולגזור מהם את כלל המשמעויות כדי לחזק את שוק העבודה בישראל.״

יואב בן צור משרד העבודה והרווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד