כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"מחייב תיקון"

השר לוין: "הרכב הוועדה לבחירת שופטים מעוות"

שר המשפטים יריב לוין אמר במליאת הכנסת כי "הרכב הוועדה לבחירת שופטים מעוות ומחייב תיקון". לוין הוסיף: "מקווה שהדבר בסופו של עניין גם יתבצע". לדברי לוין: "זה הרכב שאין לו אח ורע בעולם"

השר לוין: "הרכב הוועדה לבחירת שופטים מעוות"
יריב לוין צילום: ערוץ כנסת

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, אמר היום (רביעי) במליאת הכנסת במענה לשאילתה של חברת הכנסת קארין אלהרר בנושא "התמודדות משרד המשפטים עם תקני השופטים והרשמים שאינם מאוישים כיום במערכת המשפט כי "הרכב הוועדה לבחירת שופטים מעוות ומחייב תיקון. מקווה שהדבר בסופו של עניין גם יתבצע".

לוין אמר: "הוועדה לבחירת שופטים לא יכלה להתכנס גם לו רציתי כי הרכבה לא הושלם. איני חושב שהרכב וועדה מעוות כזה הוא נכון – זה הרכב שאין לו אח ורע בעולם – גם לא מבחינת חלוקת הכוחות הפנימית בין הדרג הנבחר למה שאמור היה להיות דרג מקצועי ומזמן הפך לדרג שעמדותיו הפוליטיות ידועות ומובהקות".

לדברי לוין: "כאשר הצד השמאלי מחזיק במשרד המשפטים – כפי שקרה עם ניסנקורן – ממנים 61 שופטים תוך שעתיים, תוך התעלמות מהצד שלנו שאז היה באופוזיציה. כאשר יש חילופי שלטון – אין חילופי שלטון בוועדה והמצב בה נשאר יציב וקבוע. הוועדה הנוכחית צפויה לכלול 6 נציגים שעובדים כאיש אחד לעומת רק 3 של הקואליציה שזכתה ברוב בבחירות.

נדמה לי שזה מצב אבסורדי, בלתי מתקבל על הדעת, ומחייב תיקון. לצערי הרב סיעות האופוזיציה החליטו לפרוש מן השיחות ובכך הביאו לפיצוצן. בנסיבות האלו נדרש תיקון בנושא הוועדה והדבר הזה בסופו של עניין, אני מקווה, גם יתבצע".

יריב לוין ועדה לבחירת שופטים מליאת הכנסת קארין אלהרר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד