כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זרם המנחמים הולך וגובר

אבל במשפחת בוקסבוים: "תשעת היתומים לא יודעים נפשם"

בית האבלים של משפחת בוקסבוים בבית שמש עמוס לעייפה • שני הוריו של הרב דוד משה בוקסבוים ז"ל, אלמנתו, 13 אחיו ואחיותיו ותשעת ילדיו מתאבלים מרה על פטירתו בדמי ימיו • זרם המנחמים הולך ומתגבר, אבל תשעת היתומים לא מוצאים נחמה

אבל במשפחת בוקסבוים: "תשעת היתומים לא יודעים נפשם"
ציונו של הרב בוקסבוים ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ימי השבעה אחר המנוח הרב דוד משה בוקסבוים מבית שמש, טעונים מאוד. הרב בוקסבוים נפטר די בפתאומיות, לאחר ימים בודדים של מאבק.

לפני פחות משבוע הוא עוד התהלך כאן כאחד האדם, התכונן לניתוח הפשוט שהיה אמור לעבור, בלי להתרגש יתר על המידה. היה לו מעט חשש בלב, כי כבר הוא כבר שמע וגם היה עד מקרוב למקרים שבהם הניתוח הסתבך מעט והצריך אשפוז של כמה שבועות, אבל לרגע לא עלה אפיו החשש שיקרה דבר שכזה...

לתרומה ל-6 היתומים הקליקו כאן>>>

בתוך רגעים הכל השתנה. התברר שהוא סבל מדימום פנימי לאחר הניתוח. הנושא עדיין נמצא בבדיקה של משרד הבריאות לבחינת נסיבות האירוע, אבל מצד המשפחה והמכרים נסיבות האירוע פחות חשובות. החלק היותר משמעותי מבחינתם הוא העובדה שהרב בוקסבוים שהיה בריא ושלם עד לפני ימים אחדים, איננו.

כשעצם את עיניו לנצח, הותיר אחרי תשעה יתומים, שני הורים המומים ומדוכאים, אלמנה אחת שהיתה צריכה לקבל סדרה של זריקות ההרגעה וטשטוש כדי שיוכלו להודיע לה שבעלה נפטר, ולאחר מכן כדי שתצליח לעכל את המידע הזה בקצב שיאפשר לה להישאר בחיים... ו-13 אחים ואחיות. בביתם של הסבא והסבתא, הרב יואל יוסף בוקסבוים ורעייתו העטנשא יבלחט"א, עומד לו קיר עמוס בתמונות של הנכדים. בלי עין הרע. מעתה יצופפו עוד קצת את תמונות הנכדים, וישמרו במרכז מקום עבור תמונה אחת גדולה לבנם הבכור והבלתי נשכח – דוד משה ז"ל. דוד משה והחיוך שלו!




תשעה ילדים נולדו לו, לרב בוקסבוים, מתוכם זכה להשיא ארבעה. חמישה מהם עדיין לא הגיעו לגיל הנישואים, יתומים צעירים שזכו לגדול בצילו של אב אוהב ומסור, אבא שטיפח וגידל אותם במסירות ובאהבה שאי אפשר לתאר, וכעת נותרו יתומים ואין אב, יחד עם אימם האלמנה השבורה, שאך בקושי הצליחו לבשר לה את הבשורה המרה, לאחר שהזריקו לה סמי הרגעה מתוך הבנה שנפשה העדינה לא תוכל לשאת את הצער הנורא.
חמישה יתומים נותרו בבית, אחיהם הנושאים צעירים ומעוטי יכולת בעצמם. המשפחה תמיד התמודדה עם קשיים כלכליים, וכעת עם פטירתו של האב המפרנס ועמוד התווך של הבית, היא מאיימת להתפרק חלילה וחלילה.
זה הזמן לפתוח את הלב, לפתוח את הכיס, לעשות מאמץ יותר מכפי היכולת הרגילה, כדי לסייע למשפחה בשעתה הקשה. ויהי רצון שבזכות מצוות הצדק הנזכה שיקוים בנו הפסוק "וצדקה תציל ממות".

לתרומה ל-6 היתומים הקליקו כאן>>>

תשעה יתומים קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד