כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נדל"ן לא זול

מחנה הריכוז הראשון הפך לאתר זיכרון ומחירי הדירות בהתאם

מחירי הנדל"ן בשכונה בה נבנה מחנה הריכוז הראשון בגרמניה לא מהזולים בברלין. המחנה עצמו כמעט ומורגש, אך במקום קיים אתר זיכרון מכובד מאוד. מאחר והמקום נהרס אחרי המלחמה, לא נשארו כמעט מבנים מן העבר. בדירות בהן התגוררו בעבר פקידים נאצים מתגוררות כיום משפחות גרמניות

מחנה הריכוז הראשון הפך לאתר זיכרון ומחירי הדירות בהתאם
השכונה באורניינבורג צילום: יענקי פרבר

בביקור במקום בו היה מחנה הריכוז הראשון בגרמניה כמעט ולא רואים עדויות לעבר. במקום בו שהו אסירים יהודים ושאינם יהודים נהרס ברובו אחרי המלחמה על ידי אזרחים שלקחו את המבנים בהן התגוררו אסירים ושיפצו אותם. הרשויות הגרמניות שיקמו את המקום בעיקר כדי להקים אתר הנצחה.

המחנה נמצא באורניינבורג עיר במדינת ברנדנבורג שבגרמניה, כ-30 ק"מ ממרכז ברלין. העיר מונה כ-50 אלף תושבים, והיא פרבר צפוני של העיר ברלין. באורניינבורג הוקם מחנה הריכוז הראשון, ובהמשך הוקם בה מחנה הריכוז זקסנהאוזן. בכניסה למחנה הריכוז התגוררו רבים מבכירי האס אס עם משפחותיהם. לפני מלחמת העולם השנייה הייתה באורניינבורג קהילה יהודית שרובה הושמדה בשואה.

במחנה הריכוז הזה לא הוצאו אסירים להורג באופן שיטתי, בדומה למחנות ההשמדה כמו אושוויץ, אך אסירים רבים הוצאו להורג בדרך כלל בירי. המקום אף כלל אזור הוצאה להורג רשמי ונהרגו בו בין 50 ל-60 אלף איש, חלקם נהרגו כניסוי בתוך תנורים אותם הנאצים בדקו.

האסירים לפני השואה היו מתנגדי משטר, או יהודים שהנאצים הכריחו אותם להעביר להם את כל רכושם, ולאחר שחתמו כי הם עוזבים את גרמניה, הם שוחררו ללא רכושם. המחנה שוחרר על ידי הרוסים ב-1945.

לאחר המלחמה המקום היה נטוש במשך תקופה, בהמשך הרוסים השתלטו על המקום והפכו אותו למחנה מעצר לאסירים פוליטיים. לאחר שהרוסים עזבו את המקום, החלו תושבים לקנות מהממשלה את הבתים בהם התגוררו ראשי הנאצים שהיו אחראים על מחנה הריכוז.

בתחילת שנות השישים החלו המשפחות לקנות את הבתים. מחירי הבתים במקום אינם זולים, ואף נחשבים ליקרים, מאחר והמקום קרוב יחסית למרכז ברלין. המחירים נעים בין חצי מיליון יורו למיליון יורו - תלוי בגודל הבית.

חלק מן הבתים בעלי שלושה חדרים חלקם ארבעה או חמישה, והמחירים בהתאם. במרכז ברלין הדירות הרבה יותר יקרות אך באורניינבורג, חצי שעה נסיעה ממרכז ברלין המחירים נחשבים סבירים, בין חצי מיליון למיליון יורו.

גרמניה מחנה ריכוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד