כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"חוק בריוני"

הכנסת אישרה בטרומית את החוק שיפרק את לשכת עורכי הדין

מליאת הכנסת אישרה בקריאת טרומית את הצעת החוק של חבר הכנסת מילביצקי לפירוק לשכת עורכי הדין. יו"ר הלשכה הנבחר עמית בכר הגיב בחריפות: "מדובר בחוק בריוני, אנטי דמוקרטי ולא מוסרי. הם רוצים לפרק כל גוף ששומר על החוק ושומר על הדמוקרטיה"

הכנסת אישרה בטרומית את החוק שיפרק את לשכת עורכי הדין
עמית בכר מצביע צילום: מרים אלסטר/פלאש90

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק מועצת עורכי הדין בישראל של חבר הכנסת חנוך מלביצקי ממפלגת הליכוד, שתפרק למעשה את לשכת עורכי הדין. 50 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 43 שהתנגדו והיא תועבר לוועדת חוקה.

לפי ההצעה תוקם מועצת עורכי דין, אשר תהיה מועצה ציבורית שתתמנה על ידי שר המשפטים ותורכב משופטים, עורכי דין מהמגזר הפרטי והציבורי, נציגי משרד האוצר ונציג סגל אקדמי במוסד להשכלה גבוהה. כמו כן, יועברו למועצת עורכי הדין סמכויות רבות הנתונות כיום ללשכת עורכי הדין, ובהן מעורבותה בהליך הבחירה של השופטים.

שר המשפטים לשעבר גדעון סער הגיב בחריפות להצעה כאשרה דווחה לראשונה: "ההחלטה ההזויה של הקואליציה לקדם את חוק פירוק לשכת עורכי הדין יממה לאחר התבוסה שנחלה בבחירות ללשכה ולמרות התגייסותה - עוד פרק במצעד האיוולת. רק שאינם מבינים את האיתותים רבי העוצמה ששולח להם הציבור בחודשים האחרונים וגם אתמול. הם בכוח מלבים את התסיסה. המשיכו לשחות לחוף, לוויתנים!"

עמית בכר, שנבחר ליו"ר הלשכה לפני כשבועיים, הגיב גם הוא: "מדובר בחוק בריוני, אנטי דמוקרטי ולא מוסרי. הם רוצים לפרק כל גוף ששומר על החוק ושומר על הדמוקרטיה. בממשלה ובכנסת חיכו לראות מי ינצח בבחירות ללשכה ואז קיבלו את ההחלטה לפרק את הלשכה".

עוד אמר: "הרי רק לפני שבועיים היו בחירות לראשות הלשכה, שבה ציבור עורכי הדין אמר את דברו באופן ברור וחד משמעי. כן לשלטון החוק, כן לדמוקרטיה, כן לעצמאות מערכת המשפט ולא להשתלטות על מערכת המשפט. הבחירות ללשכה היו סוג של משאל עם ובמשאל הזה הציבור אמר בקול: אל תגעו בלשכה".

בכר הוסיף: "אסור שהצעת החוק הזו תעבור בקריאות הבאות בכנסת ואם היא תעבור הציבור בישראל לא יקבל אותה. אני מזכיר שהגישה הדורסנית הזו היא זו שהביאה למחאה. לשכת עורכי הדין תילחם בהחלטה בכל דרך חוקית אפשרית עד לביטולה".

לשכת עורכי הדין גדעון סער עמית בכר חנוך מילביצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד