כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מכה נוספת לביידן

ארה"ב: בית המשפט מטיל הגבלה משמעותית על הנשיא

בית המשפט קובע כי לפקידי הממשל אסור ליצור קשר עם רשתות חברתיות בכללן פייסבוק וטוויטר בשל ההשפעה ההרסנית שלהם על המידע שמועבר לציבור

ארה"ב: בית המשפט מטיל הגבלה משמעותית על הנשיא
ג'ו ביידן עולה למטוס הנשיאותי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שופט פדרלי בארה"ב הגביל את ההתקשרות של צוותי ממשל ביידן עם חברות מדיה חברתית כל עוד מטרת ההתקשרות למתן את התוכן שלהן. בפסק דין בן 155 עמודים ביום שלישי, השופט טרי דוטי אסר על פקידי הבית הלבן וכמה סוכנויות ממשלתיות ליצור קשר עם חברות בשל "תוכן המכיל חופש ביטוי מוגן".

זהו ניצחון לרפובליקנים שהאשימו פקידים ממשלתיים בצנזורה. המקרה היה אחד ממאבקי התיקון הראשון שכולל את חופש הביטוי, הנצפים ביותר בבתי המשפט בארה"ב, ועורר ויכוח על תפקידה של הממשלה במתן תוכן שלדעתה היה שקרי או מזיק. הבית הלבן אמר שמשרד המשפטים האמריקני בוחן את פסק הדין ומחליט על צעדיו הבאים.

"הדעה העקבית שלנו נותרה שלפלטפורמות מדיה חברתית יש אחריות קריטית לקחת בחשבון את ההשפעות שיש לפלטפורמות שלהן על העם האמריקני", נכתב בהצהרה של הבית הלבן. הוא הוסיף כי על הפלטפורמות "לבצע בחירות עצמאיות לגבי המידע שהן מציגות".

פסק הדין מגיע לאחר תביעה של התובעים הכלליים הרפובליקנים של מיזורי ולואיזיאנה, לפיה פקידים אמריקאים לחצו על פלטפורמות מדיה חברתית להתייחס לפוסטים בנושאים כולל מדיניות הקורונה ואבטחת אמיתות תוצאות הבחירות.

השופט דוטי, שהיה מינויו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, אמר שהתובעים "הציגו ראיות משמעותיות לתמיכה בטענותיהם". "הראיות שהופקו עד כה מתארות תרחיש כמעט דיסטופי", אמר  דאוטי בפסיקתו. הוא הוסיף: "במהלך מגפת הקורונה, תקופה שאולי מאופיינת בצורה הטובה ביותר בספק וחוסר ודאות נרחבים, נראה שממשלת ארצות הברית לקחה על עצמה תפקיד דומה ל'משרד האמת' של אורוול".

הפסיקה הגבילה את התקשורת של סוכנויות ממשלתיות כולל משרד הבריאות ושירותי האנוש וה-FBI. זה גם הגביל פקידים אמריקאים, כולל שר המחלקה לביטחון פנים אלחנדרו מאיורקס וג'ן איסטרלי, העומדת בראש הסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות. עם זאת, אפשרה חריגים ליצירת קשר עם חברות כדי להזהיר אותן מפני סיכונים לביטחון הלאומי ולפעילות פלילית.

השופט דוטי התייחס גם למספר חילופי דואר אלקטרוני בין בכירי הבית הלבן וחברות מדיה חברתית.  הם כללו הודעת אי - מייל מאפריל 2021 מאת רוב פלהרטי, שהיה בעבר מנהל האסטרטגיה הדיגיטלית של הבית הלבן, לעובדי ענקית הטכנולוגיה גוגל.

בהודעת הדוא"ל אמר פלהרטי שפלטפורמת שיתוף הווידאו של גוגל "יוטיוב" "מנווטות" אנשים להסס לקבל חיסון. "זו דאגה שמשותפת ברמות הגבוהות ביותר (ואני מתכוון הגבוהות ביותר) של הממשל", כתב.

גון ביידן פייסבוק בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד