י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מלחמות הסחר

התקשורת בסין: הגבלת הייצוא מהווה מסר "אזהרה" לארה"ב

לאחר שאמש דווח על הגבלות סיניות בייצוא מתכות בשל שמירה על בטחון המולדת' היום בעיתון הממשלתי מאמר השופך אור נוסף על כוונותיה של סין במלחמת הסחר

 התקשורת בסין: הגבלת הייצוא מהווה מסר "אזהרה" לארה"ב
ייצוא סחורה צילום: pixsabay

התקשורת הממלכתית הסינית תיארה את ההגבלות שדווחו אמש על יצוא של מתכות נדירות המשמשות לייצור מוליכים למחצה ומכוניות חשמליות כ"אזהרה" לארצות הברית שסין לא תיסחט מרשתות האספקה ​​העולמיות.

במאמר מערכת שפורסם ביום שלישי, ה"גלובל טיימס" אמר כי וושינגטון ובעלות בריתה ביקשו לדכא את מגזר הטכנולוגיה של סין ללא התחשבות ב"נזק הפוטנציאלי שמסך הברזל הטכנולוגי עלול לגרום לרשתות האספקה ​​והתעשייתיות העולמיות. אבל עכשיו השאלה היא כמה זמן וושינגטון יכולה להתעלם מהאזהרה על ההשלכות כשסין תתחיל לנקוט באמצעים לגיטימיים והגיוניים כדי להגן על ביטחונה הלאומי והאינטרסים שלה", נכתב בעיתון הנתמך על ידי המדינה.

"בהשוואה לארה"ב הלוחצת על בעלות ברית לשתף פעולה באיסור שבבים נגד סין, המהלך של סין הפעם עשוי להיות יותר אזהרה, שמראה שסין לא תיסחט באופן פסיבי משרשרת האספקה ​​העולמית של מוליכים למחצה", הוסיף העיתון.

בנוסף, העיתון הממשלתי צ'יינה דיילי ציטט ביום רביעי פקיד סיני לשעבר שאמר כי המדרכה הם "רק ההתחלה" של הסנקציות והצעדים של בייג'ינג. "בקרת הייצוא של סין של חומרים לייצור שבבים הייתה אגרוף כבד מחושב היטב", אמר וויי ג'יאנגו, סגן שר המסחר לשעבר, בראיון, והוסיף כי צעדי הנגד יסלימו כל עוד הצעדים המכוונים לרמה הגבוהה של סין. מגזר הטכנולוגיה ממשיך.

משרד המסחר של סין והמכס בסין הודיעו ביום שני כי ייצוא של מוצרי גליום וגרמניום מסוימים ידרוש אישור מיוחד מה-1 באוגוסט כדי "לשמור על האינטרסים הביטחוניים והלאומיים".

ההכרזה הגיעה לאחר דיווחים שארה"ב שוקלת הגבלות חדשות על ייצוא שבבי בינה מלאכותית לסין, במהלך האחרון של וושינגטון לצמצם את מגזר הטכנולוגיה הסיני. גליום משמש לייצור מעגלים משולבים, נוריות LED ופאנלים פוטו-וולטאיים עבור פאנלים סולאריים, בעוד גרמניום משמש לייצור סיבים אופטיים ועדשות מצלמות אינפרה אדום. סין אחראית לכ-80% מהייצור העולמי של המתכות הנדירות, לפי הנציבות האירופית.

הנציבות האירופית הביעה ביום שלישי דאגה בנוגע למגבלות סין על משלוחי מתכות נדירות, וקראה לבייג'ין לבסס את הגבלות היצוא על "שיקולי ביטחון ברורים בהתאם לכללי ארגון הסחר העולמי".

 

סחר סין ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד