י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גם בחודש יוני

מגמה שלילית בענף היהלומים הישראלי: זו הסיבה

בסה"כ בחציון הראשון של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-555 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 45% לעומת התקופה המקבילה אשתקד | יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ-444 מיליוני דולרים, ירידה של כ-54% לעומת החציון הראשון בשנת 2022 

מגמה שלילית בענף היהלומים הישראלי: זו הסיבה
יהלומים אילוסטרציה צילום: Pixabay

גם בחודש יוני נמשכה המגמה השלילית שנרשמה בענף היהלומים העולמי והישראלי מאז פרוץ המלחמה באוקראינה. בישראל נחתם חציון ראשון שלילי, עם ירידות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, בסיכום החציון הראשון לשנת 2023 שמפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. 

בסה"כ בחציון הראשון של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-555 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 45% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש יוני האחרון נרשמה ירידה של כ-63% לעומת חודש יוני 2022). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ-444 מיליוני דולרים, ירידה של כ-54% לעומת החציון הראשון בשנת 2022 (כשבחודש יוני האחרון נרשמה ירידה של כ- 63% לעומת יוני אשתקד).  

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בחציון הראשון של השנה עמד על סך של כ- 1.38 מיליארד דולרים, ירידה של כ- 22% לעומת החציון המקביל בשנת 2022 (כשבחודש יוני האחרון נרשמה ירידה של כ- 13% לעומת יוני אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ-1.7 מיליארד דולרים, נרשמה ירידה של כ- 24% לעומת החציון המקביל בשנת 2022 (כשבחודש יוני 2023 נרשם נתון שלילי).

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-10 מיליוני דולרים, שמהווים כ-15% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל ביוני. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 21 מיליוני דולרים, שמהווים כ-26% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל ביוני. 

"המשך המגמה העולמית של ירידה בסחר היהלומים ניכרת בנתוני החציון הראשון של השנה, שהינו שלילי מבחינת הענף בעולם ובארץ" מוסר אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה. "עם זאת, ניתן לראות התמתנות מסוימת של הירידות, בעיקר בתחום היהלומים המלוטשים. ההערכה היא שלקראת סוף השנה נחזה בשינוי המגמה השלילית, עקב ההתאוששות במכירות בשוק הסיני" כך גור.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה יהלומים כלכלה ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד