כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ילד שכולו נשמה"

אלפים בהלוויית הלוחם דוד יהודה יצחק ז"ל שנפל בג'נין

בחלקה הצבאית בבית העלמין בהר הרצל מובא למנוחות לוחם הקומנדו שנהרג עם תום מבצע "בית וגן". מפקד יחידת אגוז ספד לו: "לאורך כל השירות היית חלק מוביל במשימה, וכעת סיכנת חייך לטובת אזרחי ישראל" | אביו: "צללת ללבבות של כולם וחתרת לאמת הפשוטה והנעימה"

אלפים בהלוויית הלוחם דוד יהודה יצחק ז"ל שנפל בג'נין
הלווויתו של דוד יהודה יצחק הי"ד צילום: דוברות בית אל

אלפים השתתפו בצהריים (רביעי) בהלווייתו של לוחם אגוז רב סמל דוד יהודה יצחק מבית אל שנהרג במהלך פעילות צה"ל בג'נין. ההלוויה נערכה בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

בין המשתתפים, נציגי צה"ל, חבריו הלוחמים, בני משפחה וחברים.

משה בנימין, אביו של דוד יהודה יצחק ספד לו: "אני שואל את עצמי איך אפשר להכיל את הנשמה הטהורה שלך. תמיד חזרת הביתה עם אורחים שהכרת, אותם הבאת עם החיוך המתוק שלך. רציתי לספר לכולם על החופשות מהצבא שחזרת בלי מדים והסיכות שרכשת בעמל, אבל מיד שמת אותם במגירה כדי שאף אחד לא ירגיש לא נעים. אתה ראית את הצרה של כל אחד כאילו היא הצרה שלך ממש. ילד שכולו נשמה, צללת ללבבות של כולם וחתרת לאמת הפשוטה והנעימה".

"אני רואה את הצוות שלחם איתך שהפכו לאחיך ורוצה לספר לך שהיום גם הפכת לבן משפחה אצל כל בית בישראל. סבא הרב עזריאל אמר שצריך לקבל את הדין באהבה, אז תודה הקב"ה שהשאלת לנו את דוד ל23 שנים. אמא והילדים אוהבים אותך ותמיד תהיה חי בליבנו. סליחה אם פגענו", הוסיף האב כשהוא נפרד מבנו בפעם האחרונה", הוסיף האב.

קברו של דוד יהודה יצחק הי"ד. צילום: דוברות בית אל

סא"ל מ', מפקד יחידת אגוז, ספד בהלוויה: "היית לוחם ומלאך. אדם עם לב זהב, מסור ומלא אמונה שהחזיקה כל הדרך. לאורך כל השירות היית חלק מוביל במשימה, וכעת סיכנת חייך לטובת אזרחי ישראל. לוחם איתן, מקצועי וחד וגם בקרב הזה חתרת להצליח. לכל מקום שאליו הגעת השארת חותם. תמיד חתרת להיות מוסרי על הצד הטוב ביותר כי הערכים שלך מושרשים בך מבית. אתה האגוזיק האידיאלי".

מפקד הצוות, סגן ש'. צילום: דוברות בית אל

"היחידה איבדה אדם ולוחם מדהים. כלל חיילי אגוז והיחידה מבקשים להשתתף בכאב המשפחה. אנו מרכינים ראש ונהיה לצדכם לתמיד. דוד, בשם כולנו אני מצדיע לך על מי שהיית ולנצח תישאר", הוסיף מפקד יחידת אגוז.

שי אלון, ראש המועצה המקומית בית אל, היישוב בו התגורר דוד יצחק, הזכיר בהספדו את הדברים המרגשים שנמצאו הבוקר בין חפציו, אותם כתב דוד: "אל תתבייש לעשות מה שצריך כדי להשיג את המטרה...בלי פוזות! בלי צלצולים! אל תפסיק לחשוב על התכלית". "דוד, בדיוק כזה היית", קבע אלון. "מענטש של החיים, קורן, חד, חכם, אמיץ ולוחם גדול, אולם התכונה שאפיינה אותך מכל והפכה אותך לאהוב הבריות הן המידות הנעלות".

עוד הוסיף אלון כי: "ביהודה, שומרון ובקעת הירדן חיים טובי בניו ובנותיו של עם ישראל. משפחות חלוציות ושורשיות עם די.אן.איי מיוחד של אהבה לעם ישראל ולמורשתו, שמשלמות את המחיר היקר על מזבח האמונה היצוקה בצדקת הדרך, בזכותנו ההיסטורית התנכ"ית על חבלי ארצנו הקדושה שנקנית בייסורים. בהמשך לדרך החלוצית והאמונית של הוריך, לא נתת לאיש להסיט אותך מהדרך בה צעדת בחייך הקצרים שנגדעו באבחה. הייתה בך אהבת הארץ, מזוקקת וטהורה שלעולם אינה תלויה בדבר. אירועי הטרור האכזריים שאנו חווים בלמעלה ממאה שנות תקומת עם ישראל בארצו, מבטאת את רצונם של בני בליעל לפגוע בנו ולרשת את ארצנו. אין פניהם לשלום איתנו, אך לצערנו חלק מעמֵנו לא רואה את המציאות לאשורה, מתוך רצונו העז לשלום, ולשקט רגעי ומדומיין, גם אם הדבר מצריך להקריב 90% מחבלי מולדתו של העם היהודי ההיסטורי".

"דוד, בדיוק כרגע, נפתחו שערי שמיים לקראתך. כל הרוגי מלכות עומדים עכשיו בשורה ומקבלים אותך לקרבם בחיבוק ובהצדעה ואומרים: ברוך הבא דוד יהודה. "מנשרים קלו ומאריות גברו, איך נפלו גיבורים". שתדע שעשית כל מה שכתבת. עשית! עכשיו אתה יכול לנוח".

 

 

הלוויה בית אל מבצע בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד