כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בעקבות הליך משפטי

שינוי דרמטי בבוקינג: כך יוצגו לכם המחירים באתר

לראשונה אתר בוקינג מציג מחיר מלא וסופי הכולל מע"מ לצרכנים ישראלים שרוכשים לינה במלון ונופש בישראל | המהלך התאפשר על ידי שיח בין חברת בוקינג והרשות במטרה לוודא כי החברה תציית לחוק הגנת הצרכן, וזאת לאחר שהרשות הטילה קנס בסך 2.5 מיליון ₪ על חברת בוקינג

שינוי דרמטי בבוקינג: כך יוצגו לכם המחירים באתר
צילומסך מבוקינג "התנחלות ירושלים"

בעקבות הליך משפטי שניהלה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לראשונה אתר בוקינג מציג מחיר מלא וסופי הכולל מע"מ לצרכנים ישראלים שרוכשים לינה במלון ונופש בישראל.

המהלך התאפשר על ידי שיח בין חברת בוקינג והרשות במטרה לוודא כי החברה תציית לחוק הגנת הצרכן, וזאת לאחר שהרשות הטילה קנס בסך 2.5 מיליון ₪ על חברת בוקינג.

האתר הידוע הציג באופן שיטתי את מחיריו בשקלים חדשים בלא לכלול את שיעור המע"מ החל על העסקה. זאת, תוך הפרה בוטה של חוק הגנת הצרכן, המחייב הצגת "מחיר כולל" ומונה במפורש את מסי החובה החלים על העסקה כחלק מן המחיר הכולל. 

זוהי פרקטיקה הגורמת בפועל להטעיית הצרכן באשר למחיר של השירות. הצרכן גילה את המחיר האמיתי של העסקה רק בשלב קבלת השירות (במקום האירוח). פרקטיקה זו גם הטעתה את הצרכן בשלב השוואת מחירים בין אתרי הזמנות שונים, בטרם הרכישה. החסרת המע"מ ממחיר השירות המוצע איפשרה לאתר booking.com להציג מחיר נמוך יותר לשירות, בעוד שלא בהכרח כך הדבר בפועל. 

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מנהלת הליך משפטי מול חברת בוקינג, במהלכו היא הטילה על החברה עיצום כספי בשיעור 2.5 מיליון ₪ בגין הפרת החובה להציג את המע"מ במחיר הכולל.   

הרשות אף הוציאה אזהרה בחודש יולי 2020, וביקשה לגלות ערנות בעת הכניסה והשימוש באתר booking.com, ועדכנה את הצרכנים כי המחיר המוצג באשר לשירותים המוצעים בישראל אינו המחיר הסופי והצרכן יצטרך להוסיף, בעת התשלום בפועל, 17% על המחיר המוצג באתר. 

על מנת לוודא כי החברה תציית לחוק הגנת הצרכן הישראלי, התקיים שיח בין החברה לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן על מנת לבחון מה הם הצעדים שיספקו את הרשות וימנעו אכיפה עתידית מולה בנושא המע"מ.

הרשות הנחתה את החברה באופן חד משמעי, לציין את המחיר הסופי וכולל מע"מ בשיעור 17% לצרכנים ישראלים ברכישת לינה במלון ונופש בישראל.

והחל מה- 1.7.23 אתר בוקינג מציג מחיר מלא וסופי הכולל מע"מ לצרכנים ישראלים שרוכשים לינה במלון ונופש בישראל. 

עו"ד אריאל דיאמנט, היועץ המשפטי של הרשות, מסר כי: "אנו שמחים כי חברת בוקינג הסדירה את עניין השמטת המע"מ מהרכישה לצרכן ישראלי שרוכש שירותים בישראל, ומעתה הצרכנים הישראלים יוכלו לדעת את המחיר הסופי ללא הפתעות בהמשך אין ספק שמאמצי האכיפה של הרשות נושאים פרי. הרשות שבה ומבהירה כי הוראות חוק הגנת הצרכן חלות גם על חברות בינלאומיות המעניקות שירות לצרכן הישראלי בארץ (כדוגמת בוקינג). הרשות תמשיך לבצע פעולות אכיפה ולפעול לטובת הצרכנים מול כל גורם - בין ישראלי ובין זר - המפר את הוראות החוק.

 

 

 

 

 

בוקינג חופשה חופש מלונות הזמנה מחירים צרכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד