ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
הותר לפרסום

ישראלית נחטפה על ידי מיליציה שיעית בעיראק

אזרחית ישראלית נעדרת מזה מספר חודשים בעיראק, ומוחזקת על ידע מיליציה שיעית. היא נכנסה לעיראק באמצעות דרכונה הרוסי למטרת מחקר מטעם אוניברסיטת פרינסטון שבארה"ב. האירוע מטופל ע"י הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל, תוך דאגה לביטחונה ושלומה של הישראלית שעונה לשם אליזבת צורקוב | אמה: "אף גורם ממשלתי לא יצר איתי קשר לא עדכנו אותנו בשום דבר"

ישראלית נחטפה על ידי מיליציה שיעית בעיראק
טילים על רכבי חיזבאללה צילום: צילום ארכיון

אליזבת צורקוב אזרחית ישראלית ורוסית, הנעדרת מזה מספר חודשים, מוחזקת בעיראק על ידי המליציה השיעית "גדודי חיזבאללה". בהודעת משרד ראש הממשלה נאמר כי "אליזבת צורקוב עודנה בחיים, ואנו רואים בעיראק כמי שאחראית לגורלה ולשלומה".

עוד נמסר, כי מדובר באשת אקדמיה אשר פקדה את עיראק, באמצעות דרכונה הרוסי, ומיוזמתה האישית לטובת עבודת דוקטורט ומחקר אקדמי מטעם אוניברסיטת פרינסטון שבארה"ב.

מטעם משרד הממשלה נמסר, כי האירוע מטופל ע"י הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל, תוך דאגה לביטחונה ושלומה של אליזבת צורקוב.

הדוקטורט של צורקוב עוסק בהשוואה בין התנועה הצדרית והכוחות הלבנוניים. את מחקר השטח היא עשתה בעיראק ובלבנון.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות' צורקוב, שירתה בצה"ל, נכנסה לעיראק אחרי שהוזהרה שלא לשוב לשם. תחילה היא ביקרה באזור כורדיסטאן טרם הגיעה לבגדד, ואולם, שגרירות רוסיה בבגדד מסרה כי "אין להם שום מידע הקשור לצורקוב", לא לגבי האזרחות שלה ולא לגבי מה שקרה לה בעיראק.

אירנה, אמה של הישראלית שמוחזקת בעיראק התייחסה לראשונה בשיחה עם 'חדשות 13' ואמרה: "אף גורם ממשלתי לא יצר איתי קשר לא עדכנו אותנו בשום דבר. פעם אחרונה ששמעתי ממנה הייתה לפני חודשיים בטורקיה והיא אמרה שהכל בסדר ואמרה שלא זמינה כי לא הייתה קליטה. אני בעצמי לא מבינה מה קורה, התחילה פתאום התקשורת לדבר איתי".

עיראק ישראל חטיפה חיזבאללה אליזבת צורקוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד