י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מכתב בהול

זעם בקהילות היהודיות באירופה על הסתה מסוכנת של ה-BBC

יושב ראש איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, במכתב חריף למנכ"ל ה-BBC: "התבטאות מגישת החדשות ברשת - עלילת דם שערורייתית שעליכם לגנות מייד"

זעם בקהילות היהודיות באירופה על הסתה מסוכנת של ה-BBC
סניף של BBC/ אילוסטרציה צילום: unsplash

במכתב בהול ששיגר הרב מנחם מרגולין, יושב ראש איגוד הארגונים היהודיים באירופה, למנכ"ל רשת השידור הבריטית, כי קביעתה של מגישת החדשות אנג'נה ג'דגיל במהלך הראיון שערכה עם ראש הממשלה לשעבר נתפלי בנט כאילו "צה"ל שמח להרוג ילדים" הינה שקר גס ועלילת דם, שהרי גם בני ה-17 וה-18 שנהרגו בג'נין הם טרוריסטים.

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה דרש ממנכ"ל ה-BBC להתנצל ולנקוט צעדים נגד המגישה. כזכור אתמול תקפה המראיינת ושאלה את בנט "הצבא הישראלי קורא לזה מבצע, אך אנחנו יודעים שאנשים צעירים מתים, ארבעה מהם מתחת לגיל 18, האם זה מה שהצבא צריך לעשות?". בנט השיב: "כל 11 האנשים שנהרגו הם מחבלים. העובדה שישנם טרוריסטים צעירים שמחליטים להחזיק בנשק, היא באחריותם".

המראיינת המשיכה להסית ולשקר: "טרוריסטים ילדים, חיילי צה"ל שמחים להרוג ילדים". בנט שאל: "איך את היית קוראת לאדם בן 17 עם רובה שיורה על המשפחה שלך ורוצח בן משפחה שלך?".

המראיינת האנטישמית הגיבה: "האו"ם הגדיר אותם כילדים, ואנחנו יודעים שארבעה צעירים בני 18-16 נהרגו, במתקפה המתקדמת הזאת. בואו לא נשכח שמדובר במתקפה ממוקדת".

ראש הממשלה לשעבר הגיב: "את יודעת, טרוריסט בן 17 יכול לרצוח אזרחים. יש הבדל יסודי בין מה שהם עושים שזה באופן מכוון ומפורש לכוון אל עבר אזרחים, ומה שאנחנו עושים שזה לכוון אל עבר טרוריסטים. העובדה שאת יוצרת משוואה מוסרית או אף גרוע מכך, אני חושב שזה לא מתקבל על הדעת".

אירופה הסתה קהילות יהודיות באירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד