כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
העירייה האשימה אותו

נהג מונית התנגש בחזיר בר, תבע וכך זה נגמר

נהג מונית שהתנגש בחזיר בר בחיפה, תבע את העירייה בגין הנזקים שנגרמו לו בתאונה, אך העירייה האשימה את התושבים שמאכילים את החזירים וכן את הנהג עצמו שלא נזהר מספיק, אך ביהמ"ש דחה את טענת העירייה וקבע: "אדם הנוסע בעיבורה של עיר לא צריך לצפות כי חזיר בר יעוט לעברו ויסכן את רכבו ואף אותו עצמו"

נהג מונית התנגש בחזיר בר, תבע וכך זה נגמר
מונית צילום: קובי גדעון, פלאש 90

עיריית חיפה חויבה לפצות נהג מונית שהתנגש בחזיר בר במהלך נהיגה. העירייה טענה כי היא השקיעה מאמצים רבים למיגור התופעה, וכי האשמה רובצת לפתחם של התושבים שמאכילים את החזירים ולפתחו של הנהג שלא נזהר מספיק. בית המשפט דחה את טענות העירייה, וקבע כמה קביעות שיעניינו מאוד את תושבי העיר שסובלים מאוד מכניסת חזירי הבר לתוככי העיר. כך פרסם אבישי גרינצייג ברשת ב'.

בגזר הדין נכתב: "העירייה טרחה לפרט שורה של פעולות שכן ביצעה, ואולם העירייה לא טרחה להשיב לתובע אשר העלה שורה של פעולות שהעירייה הייתה צריכה לבצע ולא ביצעה". השופט הוסיף וכתב: "אני אכן סבור שהיעד העיקרי של העירייה בעניין תופעת חזירי הבר הוא לדאוג לסילוק חזירי הבר מתחומי העיר. חזיר בר אינו צריך לשהות בשטח העיר ועל העירייה מוטלת החובה למגר את התופעה, כך שחזירי בר לא ישוטטו ברחבי העיר".

עוד נכתב בהכרעת הדין נגד עיריית חיפה: "רשלנותה של העיריה באה לידי ביטוי באופנים הבאים; כך לדוגמה, העירייה לא הראתה שהתקינה גדר אשר תמנע מחזירי הבר להתפרץ לכביש; העירייה לא הראתה שהזהירה את נהגי הדרך בדבר הסכנות בשימוש הכבישים העירוניים מחזירי בר; העירייה לא הראתה שהציבה שלטים המזהירים מהתפרצות חזירי הבר; וכן לא דאגה למנוע כניסתם של חזירי הבר לכבישים העירוניים. אכן על העירייה לדעת, כי חזירי הבר עשויים להתפרץ לדרך עירונית ובכך לגרום לתאונות מהסוג אותו חווה התובע".

"אין ממש בטענות העירייה שהתובע נהג בהתרשלות". קבע בית המשפט והסביר כי "התובע הראה סרטון של צילום הדרך על ידי מצלמה המוצבת במכוניתו בעת תנועתה. לפי הסרטון שהוקרן בפני, נהג התובע באופן רגיל ואף זהיר, וזאת כאשר לפתע התפרץ חזיר בר אימתני לכביש ופגע ברכבו. בסרטון נראה החזיר ממלט נפשו ורץ למקום אחר. אדם הנוסע בעיבורה של עיר לא צריך לצפות כי חזיר בר יעוט לעברו ויסכן את רכבו ואף אותו עצמו. אני סבור שנהג עם ניסיון מועט יותר משל התובע יכול היה להיקלע לתאונה מסוכנת פי כמה משנקלע אליה התובע".

"אין ממש בטענת הנתבעת, לפיה במידה והייתה שולחת סיירים בכל שעות היממה, ובכל אזורי העיר, הדבר היה גורם להגדלה תקציבית חסרת תקדים, אשר תכביד על כיסו של משלם המיסים. אני סבור שלא הועלתה כל דרישה להציב פקחים רבים ברחובות העיר ובכך למנוע את התופעה. העירייה נדרש לכלכל את מעשה בשום שכל ולתכנן ולהוציא לפועל מהלך שיצמצם את התופעה או ידביר אותה לחלוטין וזאת בשורה של אמצעים. יש לזכור כי התופעה פוגעת ברמת הביטחון האישי של תושבי העיר וגורמת להם לנזקים כלכליים. משכך ראוי להשקיע אמצעים כספיים הכרחיים למיגור התופעה", נכתב בגזר הדין שנחשף כאמור לראשונה ברשת ב'.

עיריית חיפה נהג מונית תביעת פיצויים חזיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד