י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פשעי מלחמה?

אוקראינה: לפחות 43 פצועים בתקיפה לאור היום באזור חרקוב

האוקראינים מאשימים את הצבא הרוסי בשיגור טילים לכוון מרכזי אוכלוסייה בעיר פרבומאיסקי הדרומית לעיר חרקוב | לפחות 43 בני אדם, בהם 12 ילדים, נפצעו 

אוקראינה: לפחות 43 פצועים בתקיפה לאור היום באזור חרקוב
חילוץ לכודים בתקיפה באומן צילום: רשות החירום באוקראינה

לפחות 43 בני אדם, בהם 12 ילדים, נפצעו לאחר שטיל פגע בחניון של בניין מגורים באזור חרקוב באוקראינה, אומרים גורמים מקומיים. טיל 'איסקנדר' רוסי נחת בעיירה פרבומאיסקי בערך בשעה 13:30 שעון מקומי. התובע הכללי של אוקראינה, אנדריי קוסטין, אמר שרוסיה בוודאותכונה להרג חפים מפשע מכיוון שיש רק בנייני מגורים באזור. על פי הדיווחים, ילד בן שנה ו-10 חודשים בין הפצועים.  קוסטין אמר שהכיוון לבנייני המגורים מהווה פשע מלחמה נוסף אותו רוסיה מבצעת.

אולג סינגובוב, מושל אזור חרקוב פרסם מספר תמונות של הבניין הפגוע בטלגרם. בתמונות ראו חלונות מנופצים, ענני עשן כהים ומכונית שהתהפכה. "לפחות מחצית מהשכונה נמצאת במצב בלתי ראוי למגורים". רוסיה לא הגיבה מיידית על התקרית, אך הכחישה בעבר כי היא מכוונת לאזרחים.

פרבומאיסקי נמצאת כ-90 ק"מ דרומית לעיר הגדולה חרקוב ורחוקה יחסית ממוקדי הלחימה הנוכחיים, שנמצאים בעיקר באזור דונבאס. אבל אזור צפון-מזרח חרקוב היה מוקד קרבות קשים בימים הראשונים של הפלישה של מוסקבה בשנה שעברה, כאשר כוחות אוקראינים נלחמו בניסיונות הרוסים להתקדם הלאה לתוך המדינה.

חרקוב אוקראינה פשעי מלחמה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד