כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עלולים להעביר אותה לאיראן

כך נחטפה הישראלית בעיראק על ידי חמושים

אליזבת צורקוב נחטפה לאחר שיצאה מבית קפה בשכונה מבוססת בבגדד. גורמים המעורים בפרטים הביעו את החשש שחוטפיה עלולים להעביר אותה לאיראן | בעבר כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "באופן כללי אני נגד עסקאות שבויים - גם אם אני אסתבך בביקור הבא בסוריה או בעיראק"

כך נחטפה הישראלית בעיראק על ידי חמושים
אילוסטרציה צילום: pixabay

פרטים חדשים על הישראלית שמוחזקת במשך חודשים בעיראק על ידי מיליציה שיעית. אליזבת צורקוב, חוקרת ישראלית, נחטפה בסוף חודש מרץ על ידי קבוצה שיעית עיראקית זמן קצר לאחר שיצאה מבית קפה בבגדד.

גב' צורקוב נסעה לעיראק בינואר האחרון כדי לעשות שם מחקר אקדמי. בנוסף ללימודים באוניברסיטת פרינסטון בארה"ב, היא חלק ממכון ניו ליינס לאסטרטגיה ומדיניות, קבוצת מחקר מוושינגטון.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי חטיפתה של גב' צורקוב עוררה חשש שהיא עלולה להיות מועברת לאיראן, אך לא נמצאה כל אינדיקציה שזה קרה, כך לטענת האנשים המכירים את הפרשה.

אליזבת צורקוב מוחזקת על ידי המליציה השיעית כתאאב חיזבאללה. מטעם ראש הממשלה נמסר מוקדם יותר היום: "אליזבת צורקוב עודנה בחיים, ואנו רואים בעיראק כמי שאחראית לגורלה ולשלומה. מדובר באשת אקדמיה אשר פקדה את עיראק, באמצעות דרכונה הרוסי, ומיוזמתה האישית לטובת עבודת דוקטורט ומחקר אקדמי מטעם אוניברסיטת פרינסטון שבארה"ב".

משפחתה של גב' צורקוב אישרה בהצהרה כי היא נחטפה בזמן הדוקטורט שלה באוניברסיטת פרינסטון. "היא נחטפה באמצע בגדאד, ואנו רואים בממשלת עיראק אחראית ישירה לביטחונה", נכתב בהצהרה. "אנו מבקשים לשחרר אותה באופן מיידי מהמעצר הבלתי חוקי הזה".

בעבר היא התייחסה בטוויטר לאזרחית ישראלית אחרת שחצתה את הגבול לסוריה ונחטפה, וכתבה: "באופן כללי אני נגד עסקאות שבויים - גם אם אני אסתבך בביקור הבא בסוריה או בעיראק - אבל מאחר שזו המדיניות של ישראל, פעולה מהירה הייתה נכונה".

חטיפה ישראלית עיראק אליזבת צורקוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד