י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חברו של החייל שנהרג: "לא תאמין שקיימים כאלו אנשים"

שוהם קנדיל, חברו מילדות של החייל דוד יהודה יצחק ז"ל שנפל בקרב בג'נין, סיפר על אישיותו הייחודית. "בסופ"ש, כשהוא היה חוזר מהצבא, הוא היה מספיק להתנדב אצל ילדים עם צרכים מיוחדים, להתנדב במגן דוד אדום. אם לא פגשת אותו, אתה לא תאמין שקיימים כאלו אנשים. כל המהות שלו הייתה לתרום"

חברו של החייל שנהרג: "לא תאמין שקיימים כאלו אנשים"
רב סמל דוד יהודה יצחק הי"ד צילום: באדיבות המצלם

רב-סמל דוד יהודה יצחק, תושב בית אל, נהרג בלחימה בג'נין. הלוחם, בן 23 במותו, הותיר אחריו הורים ושישה אחים ואחיות. אריה אלדד ואיתן כבל שוחחו ב־103fm עם שוהם קנדיל, חברו של יצחק ז"ל, אשר שיתף בכאבו העמוק.

לדבריו, "דוד הוא מסוג האנשים שרק מי שמכיר אותם או יצא לו להיתקל בהם, יבין מי היה דוד. אני לא יודע מאיפה להתחיל, הוא היה בן אדם שמעל הראש שלו מתנוססת המילה 'נתינה'. אנחנו מכירים מכיתה א', למדנו ביחד, בתנועת נוער היינו ביחד, התנדבנו ביחד באותה מועדונית לילדים עם צרכים מיוחדים. גדלנו ביחד בבית אל, הוא שכונה מעליי".

בהמשך, עוד אמר: "זה ישמע קצת לא הגיוני, אבל בסופ"ש, כשהוא היה חוזר מהצבא, הוא היה מספיק להתנדב אצל ילדים עם צרכים מיוחדים, לעשות טיול גלישה באמצע הלילה ביום חמישי, וגם שישי בבוקר להתנדב במגן דוד אדום. אם לא פגשת אותו, אתה לא תאמין שקיימים כאלו אנשים. כל המהות שלו הייתה לתרום. זה שהוא מת על קרבות ארץ ישראל, זה דבר שמאד מאפיין את דוד".

היום פורסם דף שדוד ז"ל כתב לעצמו לפני כניסתו לג'נין ובלט בו משפט אחד שאמר 'תזכור שעוד מעט אתה כבר לא פה, אז תאזור אומץ'. כשנשאל האם הייתה ללוחם תחושה מוקדמת שהוא הולך ליפול בקרב, שקד השיב: "יכול להיות שלפני שהם נכנסו לפעילות, הוא ישב וכתב את מה שעל ליבו, אבל מצד שני, אני יודע שדוד היה באדם שמנצל את הזמן, גישתו הייתה, אל תדחה למחר. תעשה היום. זו הייתה הגישה שלו והוא היה דבק בה בצורה מושלמת".

דוד יהודה יצחק המבצע בג'נין מבצע בית וגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד