י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהדורת נייעס שבועית

איש ההצלה ש'התרגש' מהדקירה וחבר המועצה שסידר קידושין לראשונה

והשבוע במהדורת לייבל'ה: חבר המועצה שסידר קידושין לראשונה | אשף הרשתות שסידר לאיש התקשורת הבכיר את הבעיות שיצר אילון מאסק ברשת טוויטר | איש ההצלה שהתרגש מפיגוע הדקירה בבני ברק | וחבר המועצת שתועד רוכש ירקות כאחד האדם ממש

איש ההצלה ש'התרגש' מהדקירה וחבר המועצה שסידר קידושין לראשונה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה פתח את השבוע עם ההגבלות הקשות שהנחית מאסק על יושבי ומצייצי הטוויטר - וסגר את השבוע עם מארק צוקרברג שפתח את תרדס (Threads), המתחרה הישירה לטוויטר; האפליקציה זמינה גם בישראל. 

לייבל'ה הצטרף כמו כולם והתחיל לצייץ גם משם. אבל הסיפור הגדול של הטוויטר היה עם איש התקשורת ישראל כהן שגילה כי הגרוע מכל קרה - הוא עבר את מכסת ה-600 ציוצים שנתן מאסק. כהן, שמתפעל צוות ענק של טכנולוגים, קיבל תמונת מצב מדויקת ובעזרתו של אשף הרשתות בני רוזנטל הצליח לייצב את היוזר הפופולארי. 

יודעי דבר טוענים כי ראשי טוויטר ואנשיו של מאסק עלו לשיחת וועידה טרנס אטלנטית היישר לקרית ויז'ניץ ונתנו את הוי הכחול לאיש התקשורת שחזר לחייך ולשים את המשקפיים על המצח כבימים ימימה. 

לייבל'ה השבוע חווה את גל הפיגועים בבני ברק מקרוב. פיגוע הדקירה שהתרחש בעיר הביא את יו"ר 'איחוד הצלה' בני ברק אפי פלדמן להתרגש יתר על המידה עוד לפני שהבין שמדובר באירוע דקירה, והוא מיהר לדווח כמעט עשר פעמים על כך בקבוצת ה'בני ברקים'. צפו בהתרגשות. 

ומי שנהפך כידוע לראש ישיבה ואף השבוע סידר קידושין לראשונה הוא חבר מועצת העיר ירושלים הרב אלחנן (נני) גרוסבוים שסידר השבוע קידושין כבקי ורגיל בגיטין וקידושין לתלמידו חננאל פיילר. מהתמונות שהגיעו ללייבל'ה נראה גרוסבוים שקוע בעריכת הכתובה בקבלת פנים. 

צילום: א.ה.

לייבל'ה שאוהב פשטות וענווה ראה ביום שישי בשיכון ה' את הגר"ש מחפוד חבר מועצת חכמי התורה בקניית ירקות לכבוד שבת קודש.

השבוע הגיע לייבל'ה לכנסת שם ראה את עו"ד גיל גולן הרל"ש של יו"ר סיעת ש"ס חה"כ ינון אזולאי מתמודד מול אורי ששון המדליסט האולימפי במשחק זריזות. רוצים לדעת מי ניצח? צפו בסוף הסרטון:

עוד בכנסת: לייבל'ה ראה את היועץ האסטרטגי זאבי פליישמן, לצד ידידיה לאו והיועץ האסטרטגי שניאור רוזן בשיחת מסדרון. 

בהמשך ראה את רוזן ויצחק פלדמן בשיחה ארוכה שנמשכה זמן רב עד שהשניים התעייפו והתיישבו על המדרגות. 

בשיא הדיונים על עילת הסבירות בוועדה של ח"כ שמחה רוטמן ראה לייבל'ה את הלוחש על אזנו של היו"ר, משה רבר הרל"ש של יו"ר סיעת יהדות התורה יצחק פינדרוס.

סגן השר במשרד התרבות ח"כ יעקב טסלר שסייר ב"גנזך קידוש השם" מקבל הצצה מרתקת מהרב צבי קולסקי בספר תלקיט שאלונים של המועמדים להתקבל לישיבת חכמי לובלין מתרצ"ו. 3 שנים לפני פרוץ המלחמה.

לייבל'ה גם ראה השבוע נוסטלגיה ברחובות בני ברק, ראש העיר בני ברק לשעבר ירחמיאל בויאר פגש בתחנת האוטובוס יהודי חסידי שהגיע מחו"ל והשניים העלו זיכרונות מימי אירנשטיין וכדו'. 

הרב אשר שוקר יו"ר המועצה הדתית בראש העין וחבר מועצת העיר פתח תקווה נצפה השבוע בחתונה בבני ברק מתברך מהגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון שהעריף על ראשו שפע ברכות. 

הגאון רבי דוד יוסף המועמד לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי הספרדי קבע השבוע מזוזה בדירתו של מקורבו ונאמנו ישראל גינסברג. לייבל'ה מאחל יישוב טוב. 

באירוע האדיר שנערך בשבוע שעבר בבניני האומה בירושלים, סיום הרמב"ם של ארגון "שיננא" בהפקת משרד רוזנבוים יחסי ציבור ראה לייבל'ה את איש אמונם וסודם של גדו"י יעקב דרדק ואיש היח"צ פנחס פלינקר האגדי מהמשרד דואגים לכבודם של האדמו"רים, ראשי הישיבות והרבנים שהגיעו למעמד. לייבל'ה אף שמע כי הם אלה שעומדים מאחורי הבאת עשרות גדו"י מכלל המגזרים והעדות למעמד שעוד ידובר בו רבות והוכיחו יכולות יוצאות דופן.

לקראת שמחת בר המצווה לחתן דוד ערבליך, בנו של זוכה אות הנשיא הרב יוסי ערבליך, שתיערך בחודש אלול הקרוב, הגיע השבוע לפני שלושת השבועות יחד עם אביו להתברך במעונם של גדולי ישראל כדי לקבל את ברכתם. הרב ערבליך העומד בראש מערך היעוץ הרפואי "למענכם" ניצל את ההזדמנות והעביר שמות של מאות חולים ל"ע וביקש מגדו"י להעתיר בתפילה עבורם.

הרב ערבליך ובנו החתן החשוב עלו למעונם של גדולי ישראל מרנן הגרמ"צ ברגמן, הגר"ד לנדו, הגרב"ד פוברסקי, הגרמ"ה הירש, הגר"ש שטיינמן, והגר"ש גלאי. 

בכניסה לבר המצווה של יו"ר איחוד בני הישיבות הרב יהודה ויספיש תיעד לייבל'ה את הרב יוסף שטראוס נאמן ביתו של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי בשיחה עם סגן השר אורי מקלב. 

אפרופו, סגן השר מקלב, ביציאה מהבר מצווה הוא תועד מקבל את ברכתו הנלהבת של הגאון רבי שמעון גלאי. 

סגן ראש העיר באר שבע איש החסד החרדי שמעון טובול נצפה בתרגיל של פיקוד העורף בעיר יחד עם קצין ההסברה של המחוז (במיל') העיתונאי מנדי ריזל.

אפרופו ריזל, בקבוצות טלגרם ברשות הפלסטינית פרסמו הלילה תמונה של הכתב הצבאי בקול ברמה מנדי ריזל מהמילואים שהוא עשה השבוע וכתבו שהוא החייל שנפגע בג'נין, מה שנקרא סגולה לאריכות ימים. 

את ראש העיר ירושלים משה ליאון ראה לייבל'ה בסוד שיח עם איש העסקים הירושלמי ר' ישראל קליין בשמחת השבע ברכות לרגל נישואי בתו שנערכה על ידי החברים. 

גם המשב"ק לבית בעלזא הרב מיכל פירר והרה"ג ר' אברהם סאפרין נכד הרבי מבעלזא הגיעו לשבע ברכות לאחר שפספסו את שמחת החתונה.

לייבל'ה הגיע גם לשמחת האירוסין של החתן מנדי ברנד המסור לכל קדשי בית ויז'ניץ, בשמחה שנערכה באלעד ראה לייבל'ה את הרה"צ אב"ד ויז'ניץ אלעד מאחל מזל טוב למנדי וגם למחותן ר' יצחק פרידמן האגדי.  

לייבל'ה הגיע השבוע לחתונה של אלוף הקלידים צביקי רובין בנו של הקלידן יענקי רובין ונכדו של רובין מהשתייה לרגל שמחת נישואיו בשעה טובה ומוצלחת. 

בקרית 'אהבת ישראל' ההולכת ונבנית בעיר עפולה, שם יתגוררו למעלה מ-300 משפחות מחסידות ויזניץ. נצפה השבוע סגרה"ע ב"ב יהושע מנדל יחד עם ראשי החסידות כשהוא מארח את פטרון ההתיישבות בעיר, הנגיד הרב משה ישראל פלדמן מארה"ב.

את יועץ התיירות החרדי דודי רובינשטיין פגש לייבל'ה בטרמינל פתאל בנתב"ג בהכנות לקראת מסע הקודש בחצר הגדולה.

האדמו"ר מפיטסבורג העניק בשבוע האחרון את ברכתו למנצח יואלי דיקמן לאחר שריגש את הרבי בניגונים מחצר הקודש פיטסבורג. 

אפרופו דיקמן, המלחין הנגיד ר' חזקי וויס הגיע במיוחד מארה"ב להיפגש עם טובי המוזיקאים על פרויקט חדש וגדול בקרוב בתמונה: מכינים הפתעות עם המעבד והמנצח יואלי דיקמן. 

בשולי הילולת ה'אור החיים' הקדוש במוסדות 'כנסת ישראל במבשרת ציון לייבל'ה שם לב כי יו"ר המועצה הדתית במבשרת ציון יהודה רוזנפלד מתלחש ארוכות עם מנכ"ל המוסדות הרב יעקב דינר. 

השבוע הגיע לייבל'ה גם לאזור אולמות השמחה בבני ברק כדי להשתתף בחתונת שאץ ויז'ניץ - שומרי אמונים שם פגש את צלם העיר אשדוד שמתעד את אחיו אברומי לוי בעת שמשמש את האדמו"ר משבט הלוי משתתף בשמחה.

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לשר ירושלים ומסורת מאיר פרוש לרגל שמחת הולדת הנכדה בת לבנו נוחי פרוש.

ברכת מזל טוב לברוך שטרן מנהל מרחב בני ברק במכבי שירותי בריאות לרגל שמחת אירוסי הבן, הבחור החשוב חיים משה, מבחירי ישיבת ויז'ניץ ביוד"א בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לעסקן הגדול דוקי גריינוולד לרגל שמחת אירוסי הבת בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לצבי לוי מבכירי דגל התורה לרגל שמחת נישואי בתו השבוע, עם בנו של יצחק רוט עורך יתד נאמן. בשמחה ראה לייבל'ה את סגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא שבא לעיר מגוריו הקודמת ואיחל מזל טוב לחברו הקרוב. 

בשמחה ראה לייבל'ה הפקה מרשימה של אבי חרלפ עם חידוש מיוחד: מתלה לכובע בשביל החתן, תמיד בשמחות אתם מבינים שהכובע של החתן נעלם, הפעם כבר לא, מעמיד מיוחד לכובע של החתן הובא למקום. 

ברכת מזל טוב לעיתונאי בנצי ליזרוביץ מרדיו 'קול חי' לרגל שמחת אירוסי הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לעסקן דחסידי בעלזא בארה"ב הרה"ח ר' ראובן חיים ווינברגר לרגל שמחת הולדת הנין נכד לחותנו הנגיד הערשי פריד בן לבנו פישי פריד.

ברכת מזל טוב לחיים מרדכי אונגר ה'הויז בחור' של האדמו"ר מזוטשקא ירושלים לרגל אירוסיו בשעה טובה, אחרי המופת בציון של ר' ישעיה'לה שהבטיח לפני חודש וחצי לחזור ולהודות באם יתארס.

ברכת מזל טוב לדודי כץ רל"ש סגן ראש העיר בני ברק שלמה קוסטליץ לרגל הולדת הנכדה הראשונה בשעה טובה.

ולסיום, ברכת מזל טוב לבחור החשוב יצחק אייזיק המאירי ממנהלי מערכת 'קול בחצרות' וההויז בחור של בעל הייסורים מזלאטשוב זצ"ל לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת, עם בת הרב קניגסברג מחשובי חסידי פיטסבורג.

לייבל'ה רכילות חרדית לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד